.

Mamselamsen

söndag, juni 15, 2008

Googlade runt på mitt namn... bara för att se hur mycket som kan hittas om mig.

Då hittade jag som av en händelse en fem år gammal artikel om min far.

Känns som om han släppt iväg en hel del gener till mig.... hahaha.

HÄR!

Litet utdrag:

Den som inte följer gängse mönster anses ofta obekväm.
Det struntar emellertid åsiktsfulle och kompromisslöse Torsten Gervide fullständigt i.
Man skulle kunna tro att Sundbyholmsbon med ålderns rätt - han fyller 80 på tisdag men börjar firandet redan i dag - kunde tänka sig att bli lite smidigare och mindre ivrig i övertygelse, liv och ambition.

Glöm det!
Lusten att debattera, diskutera och försöka övertyga sin omgivning brinner i allra högsta grad.
Synpunkterna på den lärarkår han tidigare tillhörde är synnerligen stränga:
- Hälften av Sveriges lärare borde syssla med något annat.

Torsten Gervide är ingen vanlig man.
- Säkert inte, säger han och skrattar. Men det har heller aldrig varit min avsikt.
- Jag fortsätter att slåss för det jag anser rätt och riktigt.

Over and out/Mamselamsen, skrattar högt.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

När jag googlar mig hittar jag inget vettigt. Två patienetr skriver blogg och där fanns jag med. Positivt som tur är. Annars har jag varit med i tidningen och tv o pratat om att man skall ta cellprov, men inget av det kommer upp. Rackarns!
Bra artiken om din far! Så skall det vara. Äpplet faller inte långt från trädet!

11:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ingela: Ibland blir jag både glad och skrämd över hur lika vi är ibland. :-)

9:52 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Mamselamsen: Ju äldre man blir kanske glädjen övertar skräcken!! Jag menar som barn kanske man inte alltid vill vara lik föräldern(revolt)men när man blir äldre så förstår man kanske deras tänk på ett annat sätt. Eller nåt sånt... :)

11:21 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ingela: Jaa... ibland. :-)

12:44 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka