.

Mamselamsen

lördag, april 26, 2008

Nu är våren här.... på riktigt!

Årets cruising! Det är då alla i hela kommunen går man ur huse.... och även jag.

Mycket gamla bilar var det. En del med jätterstora motorer.... som inte riktigt fick plats i bilen
Motor
En del var jättehäftiga. Pax för den turkosa!
Bil
Och en del bilar ville inte vara med.
Bil tre
Faktiskt ganska många som inte riktigt ville vara med.
Bil2
Nu sätter jag mig på balkongen och glor över kanten. Där är det absolut bästa stället om man vill titta på alla slagskepp till bilar.... och samtidigt läppja på ett glas "rödtjut".

Se så bra man ser. En kille som hängde på ett gatukök som vi hade för 20 år sedan, "krusade" idag. "Snus-Johan"! En sån där kille som alla gamla tanter blir rädda för. De skulle bara veta vilken liten nallebjörn han egentligen är.... i alla fall alltid mot oss.
bil4
Och i nästa vecka kommer tidningarna vara fulla med "surkartsinsändare" om hur stökigt det var på lördagkvällen .... hur en del var fulla och kanske kissade lite här och där.... hur skräpigt det är på stan. Jag vet.... det händer nämligen varje år. För tusan gnällspikar... ta det med ett leende... det är inte varje dag det händer roliga grejor i Nybban. Och är det någon som borde gnälla, så är det vi.... vi bor ju precis mitt i skiten. Men nä.... vi tycker det är kul, även om det kommer att bli rätt ljudligt i natt.

Over and out/Mamselamsen, vars slagskepp är en gammal Hyundaikombi

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Sa hon som slapp och städa upp skiten ................

11:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp. Det har vi kommunanställda som gör. Men det jag tycker är allra konstigast är, att när det blir hallabalo på stan, städas det alltid INNAN! Det tycker jag är jäkligt konstigt.

Jag kan ge mig fasen på att dagen innan Nybro marknad (som är snart) kommer hela centrum att vara kliniskt ren... INNAN marknaden.

5:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Så bara släng på för vi har kommunanställda som städar upp skiten efter er!!!

8:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ER????? Vilka Er?

Jag tror du tillhör gnällspikarna.

6:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka