.

Mamselamsen

måndag, mars 03, 2008

Nu kommer nedgången!

Som jag skrev för någon månad sedan, sålde jag av mina fonder och aktier (min pensionsfond) i höstas. Jag skrev även att jag skulle invänta den årliga nedgången i slutet på februari eller i första veckan i mars.... och att jag fredagen den 7:e mars klockan 15.00 ska börja handla igen.

Jag konstaterar idag att nedgången är här nu!

Nedgång i Tokyo med 4%. Nasdaq ner 2,58%

Så på fredag eftermiddag börjar jag "långtidstrada" igen.


Sen är det en sak som jag tycker är skitkonstig. Det skrivs så mycket om att dollarn är så vansinnigt låg just nu och vi får en massa tips om hur man ska kunna dra nytta av det. Det jag då konstaterar är att när jag var över i USA två gånger förra året, var dollarn lika låg. Så när jag nu läser om alla dessa tips, börjar varningsklockor ringa hos mig. Vad är det de egentligen är ute efter? Vilka är det som vill att vi ska köpa en massa dollar eller investera i USA?

Over and out/Mamselamsen.