.

Mamselamsen

söndag, mars 09, 2008

Melodifestivalen.

Ja, jag tyckte kanske inte att rätt låtar gick till final... fast det är skitsvårt. Efter Sibel, fanns det ju ganska många låtar som var ungefär lika bra/dåliga.

Att Androla inte gick vidare. Man kan tycka vad man vill om dem.... men låten var faktiskt helkass.

Jag kan idag tycka väldigt synd om Andreas Johnson. Läser man i tidningarna, skrivs det bara om Carola. Kan inte var kul att vara ett nästan osynligt bihang... som inte får komma till tals i intervjuer tillsammans med Carola. Han blev avbruten och nedtystad så fort han försökte öppna munnen och Carola tog över hela intervjun.

Jaa, jag tror att många antiröstade igår... dock inte jag, för jag ringer aldrig någonsin på TV-tävlingar.

I finalen finns det bara tre låtar som har en verklig chans... varav två skulle kunna göra succé ute i Europa.


Asså kolla hur objektiv och snäll jag har blivit.

Fast inte riktigt....

.... måtte inte Christer Sjögren vinna!

Over and out/Mamselamsen, som jobbar på att bli ett litet helgon.

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det finns faktiskt fem som har chans att vinna, för låtarna var favoriter redan när vi tog ut dem till Melodifestivalen, nämligen låtarna till Amy, Sanna, Rongedal, Bengtzing och Perrelli.

/Musikproducenten

11:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fast jag tror att bara tre har verklig chans... och en av dem har du inte ens med på listan. :-)

När du nu skriver på detta sättet, blir jag galet intresserad av vem du är. Kan du inte höra av dig till mig. birgitta@gervide.se

Du vet.... saker och ting är ju inte gjutet i betong... än.

Så gör det... jag är en gruvligt bra människa på att hålla truten.

11:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

OCH du Musikproducenten!!!!

Hur kommer det sig att NI inte valde Millans låt "Taken for granted"? Den låten hade sopat mattan med allt och alla! :-D

11:35 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

BTW.

Har du initialerna A.A. i ditt namn?

11:47 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Håller med dig. Tycker linde synd om Andreas som valde att sjunga ihop med årets "nitlott". Är så trött på Carola... Andreas har varit i skymundan hela tiden känns det som..

Tror också att Perelli tar hem det hela, det var den bästa låten :) även om jag har lite svårt för henne så får jag svälja stoltheten o erkänna det.

12:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag gillar Christer Sjögren! Han har en jättefin röst, men han ska kanske sjunga någon annanstans än i Melodifestivalen.
T ss

1:03 em  
Blogger Mys liv och hem tycker...

Ja,snälla ,visst håller alla tummarna för attt Christer Sjögren INTE vinner.Jag har aldrig hört nån sämre..ärligt talat.Han är säkert fin som människa men sång ska han inte ägna sig åt.Tack för mig!

11:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna: Min man ÄLSKAR Perelli och säger att hon har Sveriges snyggaste ben. Jo, vi håller på henne.

Syrran: Japp, han har en fantstisk basröst... men låten är ju patetisk!

Mys: Jag var en gång på en julkonsert med Sjögren och Perelli... och jag måste säga att han faktiskt har en enorm röst... men kanske att han inte passar i Melodifestivalen... och framför allt inte med den "skämmiga" låten.

10:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka