.

Mamselamsen

lördag, mars 08, 2008

Att bli intervjuad på konstiga ställen.

Millan skulle bjuda sin hemliga pojkvän på middag i fredags och var på Systemet för att köpa vin. Telefonen ringde mitt bland alla Bourgogne- och Beaujoulaisflaskor. Barometern ville ha en telefonintervju. Inte så lite överraskad, smyger hon sig in i ett hörn på Systemet och försöker komma på något vettigt att säga. Och det blev:

Journalisten: Vad är den största omställningen med att flytta hem från USA till Sverige?
Camilla: Att affärerna inte är öppna lika länge här, så jag kan inte köpa vin när jag vill, utan måste planera i förväg.

Camilla höll på att dö, när hon efter att ha lagt på telefonen kom underfund med vad hon sagt. Den värsta omställningen var alltså att inte kunna köpa spriiiiit när som helst och hur som helst.

:-D

Jag måste iväg och köpa tidningen för att se om min dotter framstår som värsta alkisen.

Over and out/Mamselamsen, skrattar gott.