.

Mamselamsen

lördag, februari 23, 2008

En spännande powerwalk.

Jag startade ju mitt "nya" liv idag och det blev rejält spännande... på gränsen till "scary".

Jag hade ett möte idag och jag slog två flugor i en smäll..... jag drog på grovskorna och gick gick fort attan dit..... till Sandbergs kondis. Benen började värka och bränna efter nån kilometer och jag gick och muttrade för mig själv: "Smärta ut... styrka in... smärta ut.... styrka in......" Det gick så dääääär. Var tvungen att stanna upp och massera mina nyväckta vader innan jag kunde fortsätta. Och inte nog med att jag hade skitont och benen skrek Näääää, så blåste det som fanken. Jag gick genom ett industriområde och tydligen hade ett och annat plåttak blåst av under natten och medan jag gick förbi blåste de fram och tillbaka över gatorna. Jag såg framför mig hur ett tak skulle kunna komma flygande och halshugga mig..... tjoff tjoff.... och jag letade desperat efter platser att ta skydd bakom och det skulle skramla till bakom ryggen på mig. (Har förmodligen sett alldeles för många skräckfilmer på TV) Men jag klarade mig ända hem.... puh!

Nu sitter jag här och är fullständigt slut.... så där härligt fullständigt slut och slörpat i mig min hälsosmoothie och nu tänker jag lägga mig platt på rygg och kolla på när andra människor motionerar istället..... skidor på TV.... juh!

Over and out/Mamselamsen, hälsofreak i sin linda,