.

Mamselamsen

måndag, december 03, 2007

U T A N F Ö R S K A P !

Sveriges nya favorituttryck. U T A N F Ö R S K A P ! Jag lyssnade på Rapport för ett par dagar sedan och politikerna upprepade ordet om och om igen, som en sorts mantra. Uttrycket arbetslös har genom en handvändning blivit utanförskap. Alla som inte har ett arbete blir itutade att de ska känna utanförskap...... detta gäller även sjukskrivna och funktionshindrade. Jag har för mig att ordet utanförskap användes i en helt annan situation för ett par år sedan.

Over and out/Mamselamsen, ej utanför

3 Kommentarer:

Blogger A L V A S - P A P P A ! tycker...

Men det stämmer väl till viss del, bara det att ens hela identitet kanske inte hamnar i utanförskap bara för att man är det om man ser till jobbsituationen eller vad det nu kan vara. som arbetslös kan man ju ha ett innanförskap i familjen där nån annan har ett socialt utanförskap osv.

men intressant tanke!

9:57 fm  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Hm.... du har visst också läst sociologi.... eller? :-)

Visst är det så. Men som våra nu styrande politiker tuggar på, verkar de till varje pris vilja knäcka, som jag uppfattar det, "Sveriges värsta paria"... de som av olika anledningar inte har ett arbete att gå till.

Jag kan nu öppet berätta att jag under hela mitt vuxna liv röstat "blått"... men vid sista valet gjorde jag INTE det! Jag läste mellan raderna vad som skulle komma. Och jag, trots att jag inte borde, tror fortfarande på solidaritet.

/Mamselamsen

11:17 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

1:57 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka