.

Mamselamsen

söndag, juli 08, 2007

Jetlagen kommer sent!

Vaknade klockan halv fem imorse och forsokte vara tyst, for att inte vacka alla i narheten. Misslyckades totalt! Det forsta som hande var att min dorr smallde igen med en jakla "slabang" och vackte alla. Asbra... men de somnade lyckligtvis om och jag spenderade tva timmar vid poolen. Det var skitkallt.... formodligen minusgrader. Men sa fort de forsta stralarna kom over horisonten, jagade jag dem. Jag flyttade solstolen hit och dit, for att tina upp mina djupfrysta lemmar. Och nar jag val hittat en bra solplats, borjar det frasa bakom ryggen pa mig. Varenda jakla sprinklers drog igang! Det ar ju inte sa himla vanligt har att folk sitter ute i gryningen, sa da tycker de val att det ar en bra tid att vattna vad som nu vattnas ska. Och det som tydligen skulle vattnas, var jag! Hur jag an slangde mig undan, jagade varenda vattenspridare mig. Men OK.... jag behover inte duscha nu i allafall.

Men nu ar klockan halv elva.... och sondag, sa en dag i lathetens teckan innan allvaret borjar. Men frukost forst.... aggrora och bacon.

Over and out/Mamselamsen, pigg och ostressad. :-D

7 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Väntar med spänning på fortsättningen.

8:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ha det så himla bra men du ska veta att vi saknar dig här hemma! Vi saknar ditt glada skratt, dina tokiga idèer, alla goda råd och T.O.M ditt stol-skrapande! Kan du tänka dig?

8:53 em  
Blogger Humlan tycker...

Straffet för morgonpigghet... ;-)

9:12 em  
Blogger Vonkis tycker...

Låter verkligen som enskön start det där, det ofrivilliga duschandet till trots. Och det är du värd!

11:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lilla b: Kommer!
Jenny: Och nar jag kommer hem har Ni flyttat... men Ni finns ju i narheten.
Humaln: Ja, och inte blev jag mindra vaken efter den duschen.
Vonkis: Men tio-timmars arbetsdagar ar det.

2:57 fm  
Blogger Skriet tycker...

Gott med folk som gör som dom vill. Ha det bra!

12:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Skriet: Jag brukar ha en ohejdad vana att gora det emellanat. :-D

4:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka