.

Mamselamsen

tisdag, juli 03, 2007

En ängels tålamod!

Ska man ha med tullmyndigheter... tja alla myndigheter för den delen..... att göra, ska man vara begåvad med ett enormt tålamod. Den första timmen jag ringde var växlen stängd på grund av, vad jag förstår, överbelastning. När jag till slut fick tag på rätt person, var/blev saker mycket krångligare än jag hade förväntat mig.

Men efter sju sorger och åtta bederövelser (= hela arsenalen av svordomar) är allt fixat och klart. Till och med fullmakten ligger här, bevittnad och vacker.

På nått vis känns jag inte kompatibel med byråkrati.

Nu måste jag packa!

Nästa gång jag skriver här, befinner jag mig i ökenklimat.

Over and out/Mamselamsen, med en fot i resväskan.

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Lycka till!

4:39 em  
Blogger summernissan tycker...

Ska ni gifta er nu igen?
Ha det bäst over there iaf!

5:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nina: Tack!
Summernissan: Jag reser ensam!

5:13 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men ååå ... ha en underbar resa!!!!

6:32 em  
Blogger Veliga hönan tycker...

Ha det så bra på resan! Låter spännande även om jag inte vet vad det är. :)

Det blir tråkigt dock att inte kunna läsa din blogg på ett tag, fast du kanske uppdaterar den over there också. (Jag är en av dem som är inne här flera gånger om dagen, men sällan kommenterar.)

6:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ha det så himla bra over there.

6:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack! Det blir nog ett och annat tillfälle att blogga lite därifrån också.

10:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ha det så jättebra over there! :-)

7:14 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka