.

Mamselamsen

söndag, juli 01, 2007

Har suttit och pillat med mitt brev som ska överlämnas till AF imorgon.

Och jag avslutar det så här.

"Och skulle du ** få för dig att ta till ”maktmedel”, kan du vara fullständigt övertygad om att även jag är redo. Nästa steg, vilket jag för allas skull hoppas inte ska behöva tas, är redan förberett. För är det något jag lärt mig under mitt tillfrisknande från utbrändhet, så är det att stå upp för mig själv och inte låta mig köras över."

Så där ja.... nu tar jag söndagsledigt.

Over and out/Mamselamsen, efter ett gott förvärv.

15 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Oj

11:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag tog dig på orden! =)

11:23 fm  
Blogger Vonkis tycker...

Bra skrivet. Säger som Grynet, Ta ingen skit!

11:32 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Bra.
Själv lyckades jag bråka mej till den där förnedrande arbetsprövningen på en arbetsplats som motsvarade min utbildning, och efter sju sorger och åtta bedrövelser (som samtliga är knutna till FK och AF) jobbar jag 75%. Fick tillsvidareanställning till sist, nämligen...
Eventuellt kan det ha litelitegrann att göra med mitt yrke - jag är journalist, och jävligt bra på att ta reda på vilka regler det är som gäller!
Lycka till. Och ge dej inte. För trots att jag de facto är fysiskt funktionshindrad är jag fortfarande fullständigt kompetent i mitt yrke, och jag tänker, lika lite som du, bli förminskad som människa för att mina livsförutsättningar ändras!

11:37 fm  
Blogger Ivana tycker...

Klockrent, så ska de tas!

11:45 fm  
Anonymous Anonym tycker...

*applåd*

12:27 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Bra!!!

6:44 em  
Blogger Lilla B tycker...

Finfint!

8:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Dokumet till alla instanser ligger färdiga på soffbordet. När de är utdelade imorgon, är det dags att börja packa, för att åka på jobb. Vet inte än om jag åker på onsdag eller fredag.

10:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hmmm
Har inte pratat med pappsen idag men det kanske du gjort då om jag förstår det hela rätt?

10:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Christina: Han är plan nummer två.... funkar inte nummer ett och nummer två är plan tre fix färdig

10:41 em  
Blogger dddd tycker...

Tänkte också citera Grynet, men det har någon redan gjort. Gör det iaf:

TA INGEN SKIT!

2:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Rrriiiispekt!!

6:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack... jag gör vad jag kan, för att sprida vad som sker bakom AF:s dörrar. Jag kan nå mitt mål att få bli betraktad som fullt frisk eller så kämpar jag för min rätt tills jag går in i väggen igen.

10:20 em  
Blogger Skilda Pappan tycker...

Helt underbart.
Fvoritblogg direkt.
Ska njuta länge av dina ord.
Och underbart brev.
Vad ska man säga?

Har en vän som i din situation, 32 bast, fick erbjudande om förtidspensioering. Och de hade ingen hjlp, what so ever att erbjuda. Det var då inte AMS, det var försäkringskassan. Men same same.
Vi har allvarliga problem i det här landet.

Hälsa öknen.
/ SP

7:35 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka