.

Mamselamsen

lördag, juni 30, 2007

Det jag skrev om igår.... "Solen skyddar mot inre cancerformer"

De tror ju att D-vitamin, producerade av solen, kan vara den avgörande orsaken till nedgången av inre cancerformer.

Det kanske, istället för att sola mer, kan göra att den gamla hederliga fiskleveroljan kan komma till heders igen... för vuxna.
melanom380[1]
svt.se

Det skulle aldrig falla mig in att ligga och steka mig i någon solstol, då det finns två personer i bekantskapskretsen som dött i malignt melanom och två andra har blivit behandlade och nu går på ständiga kontroller.

Over and out/Mamselamsen, skuggsökare

2 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

En liten stund kan jag sitta i solen för att försöka få lite färg men då har jag nästan alltid solskydd på mig. Det är ju så jämarns tråkigt att bara ligga och sola. Hur står folk ut? Och inte blir det roligare med cancerrisken heller.

11:09 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: Jag tycker också att det är skittrist och slöseri med tid.

11:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka