.

Mamselamsen

fredag, juni 29, 2007

Nu när allt har släppt och jag känner att jag har makten över mitt liv igen....

då blir jag retro. Jag var på biblioteket igår och lånade videokassetter... gratis! Nile city 105,6.
Nile city liten
Finns det något som kan få mig att skratta mig fördärvad, så är det det.

"Huuuur många bultar finns det i Ölandsbron?"
"Fyra miljoner trehundrasextiosju......"
"Stabiiiilt"
"Booom shakalak."
"Rrriiiispekt!"

Farbro Barbro
"Neeeeeee, det finns inga genvägar för det perfekta ljudet."

"Fäll ner pungen och landa."

*skrattar så jag ramlar av stolen*

Hm.... jag kanske är lite sjuk trots allt. :-D

Hur som helst... nu när jag har tagit kontrollen över mitt liv igen, har all stress runnit av mig med hjälp att ett par tre glas vin. Och det jag konstaterar är att jag inte mår dåligt över att jag ska jobba.... för jobba ska jag... jävlar vad jag kommer att jobba, utan över att bli behandlad som en imbecill idiot på AF.

När jag sitter här och har fixat till det hela för mig sjäv, undrar jag hur många människor som "Arbetsförnedringen" har knäckt för all framtid.

Over and out/Mamselamsen, som rest sig upp från knäna.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Har med intresse läst om AF. Kommer att följa det hela... Du kanske skulle kontakta pappsen...han är ju också rätt duktig på att driva saker.
Och förresten Nile City - vansinnigt kul.

7:10 fm  
Blogger l*eva tycker...

Nilecity---klar favorit efter Little Britain. :)

Jag har följt Dina *AF-bravader* de sista dagarna.
(Bortsett från, att jag också funderat lite hur snabbt, Du *kom tillbaka*, vilket oroat mig lite)
Men, men...Visst finns det nåt projekt Pilo eller nåt sånt...i samarbete med AF o FK...på sina håll i Sverige? Där...alla är presumtivt handikappade....(?) och ska arbetspröva. Dvs...de som varit sjukskrivna/-ersättning. DET är väl Alliansens sätt, att försöka få ut fler i ARBETE, på ett mer eller mindre brutalt sätt?
Personligen, skulle jag faktiskt göra STOR SAK, av det hela. Systemet är så felriktat och såförnedrande, att det är på gränsen för det tillåtna. Rent mänskligt. Jag har hört talas om fler, vidriga handläggningar.

Alliansens budskap till oss: -att vi ska göra fria val...om det mesta...är Hyckleri på hög nivå.
Man kan bara göra fria val, om man har gott om pengar.
Se: Kollektiva A-kasseanslutningen, som ska ske...

9:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Christina: Tack för tipset. Så långt har jag inte tänkt.

L´eva: Jag har inget som helst problem med att jobba. Men att känna sig förnedred, skulle nog kunna knäcka vem som helst. Jag vill bara bli behandlad som en vanlig frisk människa!

9:41 fm  
Blogger l*eva tycker...

mamselamsen, visst tror jag att Du både KAN och Vill arbeta...inte fråga om det. Snarare att *systemet* utgår från, att det är något *fel* på ALLA, som varit sjukskrivna av en eller annan anledning.
Som om att: alla sjukskrivna är arbetsskygga.
Själv är jag nog *arbetsskygg* fortfarande...men jag har råd, att inte förnedra mig, inför vare sig AF eller FK. Vilket jag naturligtvis begriper, att inte alla har.

10:15 fm  
Blogger Vonkis tycker...

"Som man bäddar välter ofta liten tuva, om och om igen".

Gud vad jag ÄLSKAR NileCity!

Och grattis till till det återerövrade kontrollen. Nu ska jag scrolla ner och läsa ikapp mig på eländet med af, och allt annat du skrivit sedan jag bloggade runt senast)

11:14 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Rrriiiispekt! Helt underbara är dom!

9:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka