.

Mamselamsen

onsdag, juni 27, 2007

Status. UPPDATERAD!

Förbluffad...

...men jag står ut, för det kan bli en snygg story om "människohandel" när jag är klar med dem. För tillfället, ger jag bara de "rätta" svaren och nickar.... men inne i huvudet smids det planer som jag inte berättar om

Och när jag inte kan hantera dem längre.... tja, då gör jag mig av med dem. Men just för tillfället, är denna absurda situation, där jag är klassad som funktionshindrad omåttligt intressant.

Tack Arbetsförmedlingen, för att Ni ger mig inspiration till en kommande text... "Från fullt frisk till funktionshindrad på mindre än fem minuter".

Over and out/Mamselamsen.

Uppdaterad.
Tips till AF. Om Ni känner att Ni vill stresstesta människor som jag, så räcker det med att boka in två besök i veckan hos Er. Adrenalinet stiger till gigantiska höjder, både dagen innan och dagen efter ett besök hos Er. Och klarar men det utan att bryta ihop, klarar man allt. Så varför putta över folk till Försäkringskassan?

För inte kan det väl vara så, att Ni till varje pris vill få ner statistiken på arbetslösa?

8 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Wallraffande mamsan, alltså?

7:43 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

haha....

7:47 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men har inte AF givit upp sitt tokeri än?!

På dom bara!

7:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä, men jag tror mig börjat förstå varför de vill ha mig där och varför de envist håller fast vid att jag ska ut på arbetsprövning. Lägg märke till ordet "människohandel" i texten, så kanske någon förstår.

8:01 fm  
Blogger Humlan tycker...

Det är inte bara i andra sammanhang man ska tänka på procenten...

9:10 fm  
Blogger surtant tycker...

Är dom igång nu igen. Jag har psykisktfunktionshinder för att jag har "gått i väggen". När dom sa det frågade jag om jag var berättigad hemtjänst( kunde ju va ganska skönt att slippa städa själv) men det var jag tydligen inte kvalificerad till =)

9:57 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Du har kommit på dom!

Stå på dig Mamsen, annars gör dom det tyvärr.

11:46 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Och till det där jävulsnästet ska jag på måndag och skriva in mig.

Fy sjutton. Vilken ångest!!

3:13 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka