.

Mamselamsen

tisdag, juli 03, 2007

Jag undrar om det var en film om detta som Camilla såg i USA, vilket resulterade i att hon slutade äta kött?

Expressen skriver om den dödliga bakterien som kan finnas i kött.

Millan kollade på en film, "Fast food nation", som några forskarstudenter i USA hade gjort. De filmade bl.a. på ett av slakterierna för... hm.... "de största hamburgermakarna i världen" och de fick en smärre chock.

"Slakt-linen" gick så fort att slakteriarbetarna inte hann göra sitt jobb på ett ordentligt sätt. Stora delar av tarmen blev ofta kvar. Tarm full med bajs.... bajs som sedan maldes och hamnade i hamburgarna.
Blivand hamburgare
Studenterna kunde inte visa den riktiga dokumentären, utan att fick istället göra en vanlig film av dokumentären, då de hotades av ofantliga stämningar från "det största hamburgerföretaget i världen", så i filmen heter hamburgerbolaget "Mickey´s".

Titta gärna på ett utdrag av filmen "Fast food nation"

Hur det är med slakterierna i Sverige, vet jag inte... men jag har inte ätit hamburgare sedan Millan berättade om bajset. Det har faktiskt inte blivit någon korv heller.

Over and out/Mamselamsen, äcklad

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ewww!!! Tur att jag är vegetarian :)

8:23 fm  
Blogger Vonkis tycker...

huvvaligen. Och vad konstigt att det är de som visar på missförhållandena som riskerar att stämmas.

8:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Isch och fy bubblan! Läste om något sådant för någon dag sedan.

Och varför ska de som visar på olika fel som begås hotas? Det kan jag inte fatta. Det är väl bara att rätta till felen och se det som en nyttig läxa. Eller är det jag som tänker på fel sätt?

9:44 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Aldrig mer en hamburgare!

10:13 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Carra: Jag är nog väldigt när till att bli det också.
Vonkis och Nina: Jag vet faktiskt inte varför, då vi inte vet hur det gick till vid den ordinarie dokumentärinspelningen.
Strumpstickan: Då är vi två.

12:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

Om man läser boken blir iaf alla företag kallade sitt rätta namn..

1:07 em  
Blogger schmut tycker...

läs boken.

1:49 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut: Jösses, finns den som bok. Den måste jag köpa.

2:34 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Och ingen korv nä...

3:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag tycker de ser nääz ut man kan ju inte va så kinkig..

9:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka