.

Mamselamsen

onsdag, juni 20, 2007

Hurra för skattemyndigheten.

Jag fick prata med en kvinna som bröt så där vackert på finska och var oerhört pedagogisk i telefonen, så t.o.m. ett dumhuvud som jag begrep hur jag skulle fylla i rutorna 3-4-5.

Ja, jag sittert faktiskt fortfarande och deklarerar. Nu är det bara tre siffror till som ska samlas in.... och sen "sjuss in i ugnen"... eller i allafall till Jenny på skattemyndigheten i Kalmar... så hon blir gó och glad på mig. :-D

Stackarn, hon kommer att få en blankett som är söndersuddad, men jag hoppas att hon ändå kan läsa det jag skrivit med kulspetspenna... på det numera gråmelerade och skrynkliga pappret.

Over and out/Mamselamsen, med rent samvete.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Trodde det var automatiskt... att kära Skattemyndigheten räknade åt mej.

9:53 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Du är jätteduktig!

10:00 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hannele: Det trodde jag också i våras..... skrev bara under och skickade in. Men nä, så var det inte.

Strumpstickan: JAA, det är jag.

10:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka