.

Mamselamsen

tisdag, juni 19, 2007

Förbannad! UPPDATERAD!

Jag har varit på den mest rigida myndigheten som finns. AF!
Arbetsförnedringen
Jag är helt friskskriven av läkare, Försäkringskassa och min psykolog. Men över allt detta står AF, där jag inte anses som frisk och har placerat mig hos en arbetsförmedlare som har hand om människor med funktionshinder!

Jag känner mig lite som Salander i Stieg Larssons böcker. Jag har protesterat, men de bryr sig inte. Så nu gäller det bara att göra exakt som de säger, annars hotar de med att se till att A-kassan dras in. (Jag hörde nog det 4 gånger idag, när jag försökte stå upp för mig själv.)

Så nu jäklar ska de få! Jag ska överösa dem med papper.

Till sak hör, att de gånger jag varit tvungen att gå till denna myndighet, har det alltid slutat med att jag fixat jobb..... dock aldrig via AF!

Over and out/Mamselamsen, 53 år och omyndigförklarad.


Uppdaterad.
Nu har jag producerat en hel hög med papper, som jag ska lämna in och tvinga dem att gå igenom vartenda ett. Sen ska jag söka jobb..... och det är ju en självklarhet! Men det handlar inte så mycket om att det ska vara relevanta jobb, utan antalet. Jag fundrar starkt på att söka lite jobb som rörmokare, generaldirektör, svetsare och så.

Eller varför inte detta? Jag tror det skulle kunna bli hur kul som helst.

19 Kommentarer:

Blogger SixesAndSevens tycker...

Är ju det jag alltid sagt. De gör ingen som helst nytta där. Annat än att hota med att ta bort a-kassan. Om man nu kan kalla det för att göra nytta... Spräng skiten.

1:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja uschan. Jag får rysningar bara jag tänker på när du berättade om din förra (?) dust med dem, för två år sen? Jag minns inte riktigt när, men det var läskig läsning.

1:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Usch och fy...
Men finns det absolut inte nån i Nybban som vill ha DEJ på sin arbetsplats?? Du är ju Lovely..

Det bästa är att skaffa genom kotakter...
Då får man nämligen gå upp till AF och göra en Åke....

*håller tummarna*

1:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag kommer att skaffa jobb.... snart! På egen hand. .-)

1:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

För det är ju inte precis så att jag sitter overksam här hemma.

1:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vaaaaa?? Jag som trodde du var lyxhustru

;)

1:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Shit hade inte du cafe?

1:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det är väl inte för inte som man i USA kallar "det månatliga" för Aunt Flo, förkortat AF; ungefär lika välkommen, och minst lika trevligt...
*suck*
På dom j:vlarna - du kan ju se det som arbetsträning! ;)

2:00 em  
Blogger PGW tycker...

Är starkt benägen att hålla med i första kommentaren. Spräng skiten. Nu skulle det väl bli 800 färre tjänster på AMs läste jag någonstans, så de som är kvar kanske tvingas tänka rationellt och jobba på riktigt. Eller så blir de värre än vanligt. Men då kanske de slutar hitta på extra dumheter?

3:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Min uppfattning är att personalen på AF är anställda av humanitära skäl. Något skumt är det i alla fall med deras personalpolitik för hur kan man annars förklara att det finns så många stolpskott på samma arbetsplats!

4:47 em  
Blogger mitt fyrverkeri tycker...

YOU GO!!

5:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag fasar för den dag jag är friskskiven. Då jädrar anamma blir det nog annat ljud i skällan på AF.

Nu är de lena i truten, så länge som jag arbetstränar.

Och det värsta jag vet är när de hotar en med att ta pengarna från en. Oavsett i vilket ärende man har kontakt med dem nästan så kommer detta jädra hot. Kan de inte bara hålla truten!

Stå på dig!

Och kirurg i Kungälv kan du söka, det tycker jag. Hoppas du får det också med stor lön :D

5:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men Salander är i alla fall en bra förebild! Arg, kompetent och hämndlysten. De får passa sig! Lycka till!

6:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag kom att tänka på dig när jag såg det här i aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1092677,00.html Inte bara du som räknas som funktionshindrad här i världen.

8:19 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

För jäkligt! Stå på dig!

Ett tips.. kopiera papper från läkaren där det står att du är frisk... förstora upp texten och gör sedan sådär 100 kopior... de kan du sedan lägga in i buntarna med papper de vill ha in av dig, ett mellan varje blad så kanske poängen går fram?

För jäkligt är det!

9:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Shit!b Vad sjukt! Undra hur de behandlar folk som har funktionshinder av något slag om de räknar hårdrock som ett funktionshinder och omyndigförklarar sådana personer. Vad är de som har riktiga funktionshinder då?

1:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, det är fullkomligt galet, men jag har tack o lov en fantastisk förmåga att hålla det på distans.:-D

9:27 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror att du skulle muntra upp kirurgavdelningen i Kungälv. Opererar du in nya hjärnor? I så fall kunde du kanske erbjuda vissa instanser det. Man blir ju kraftigt irriterad på vissa instanser måste jag säga.

1:59 em  
Blogger Vonkis tycker...

Arbetsförmedlingen... fy. Måste ju kontakta dem nu igen när vikariatet är slut. Får ont i magen bara av att tänka på det.

8:41 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka