.

Mamselamsen

söndag, juni 17, 2007

Ahaaa.... det är därför som valkarna töms.

Det beror på att jag äter extremt mycket rädisor om dagarna.
Bantningsmat1 liten
Enligt Expressen lyder skälet så här:
"Mat med sting ökar också kroppens förbränning.
– Det höjer kroppstemperaturen.
Det blir som att elda för kråkorna, säger Fredrik Paulún."

Vilken tur för mig att jag älskar rädisor. Och jag har gjort det till en skön konst att käka dem också. Det är inte bara att glufsa in dem i munnen och tugga. Nä, för så bonnig är jag inte. Jag skalar dem... med framtänderna!

Rädisa före!

Bantningsmat liten
Rädisa efter!
Bantningsmat2 liten
Varför?
Förmodligen för att jag kan!

Over and out/Mamselamsen, med värsta kanintänderna.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Hahaha! Jag älskar också rädisor! Och jag sitter också gärna och skalar dem som du! Men det värsta med rädisor tycker jag är att man får ju så himla dålig andedräkt!

9:49 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bim: Ja, man rapar en hel del. :-)

9:54 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hahaha! Ja, en hel del! ;-D

1:25 em  
Blogger Linda tycker...

Hahaha! Jag gör ju likadant!
Ocjh som sagt, man har glädje av dem lång tid efteråt...

9:36 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka