.

Mamselamsen

tisdag, maj 29, 2007

Vår "mångsidiga" diet.

Vi äter kycklingfilé på längden och vi äter kycklingfilé på tvären. Och när vi lyxar till det ordentligt, äter vi den hel.
Och idag lyxar vi!
Kycklingfilé liten
Kycklingfilé... vilket ovanligt fånigt ord. Finns det någon som egentligen har ätit kycklingens filé? Har de någon överhuvudtaget?

Men om nu kycklingbröst är kycklingfilé, så kan jag berätta att jag personligen är ovanligt långfiléad. Och jag får inte glömma att jag om en månad ska på "filéröntgen".

Haha.... för att inte tala om Rosings silokonfiléer eller att jag i sommar ska ägna mig lite åt filésim.

Och testa gärna dina fenomenala köttkunskaper i det här spelet.

Over and out/Mamselamsen,

4 Kommentarer:

Blogger Mildamakter tycker...

Då äter ni som vad vi gör ungefär då...fast vi slår till med en bit lax då och då för att inte få fjädrar på kroppen ;o)

7:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det gör vi faktiskt också.

8:14 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Jodå, det finns en liten filé på kycklingen...

Nästa gång du delar upp en hel grillad kan du titta bakom benet på bröstet och hitta en liten njurformad köttdel som är filén:)

Tips som alternativ till fågeln, prova att laga mat med sojagranulat, soyamince om ni gillar sojaprotein... använd som färs eller grytbitar... eller röda linser som är bra protein...

9:50 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Kyckling file är helt underbart, gillar även fisk och skaldjur. =)

1:50 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka