.

Mamselamsen

fredag, maj 25, 2007

Dags att powergå! UPPDATERAD!

Jag går träningsklädd in i Stephans rum, där han fortfarande sitter i morgonrocken
Träningsklädd liten
Han: "O... fy faaaan!
Hon: "Är det åsynen av mig eller tanken på "hurtbullandet" som du svär åt?
Han: "Hurtbullandet..... förståss!"
Hon: "Det var en jävla tur för dig det!"

Over and out/Mamselamsen.


Uppdaterad 12.55
Jag gick ensam! Och mitt enda sällskap var mina "vandrande pinnar"... och de är ju inte så oerhört sällskapliga.... svarar faktiskt inte ens på tilltal. Men de är rätt bra att sjunga för. När jag går på egen hand brukar jag skråla i skogen: "Vi går och går och går, vi går och går och går... till världens ände ska alla nå..... o.s.v". Hjälper mig att hålla takten, för jag sjunger fort ska Ni veta. :-D

På hemvägen gick jag förbi en högstadieklass på grönbete tillsammans med sin lärare. Självklart började det fnissas bakom ryggen på mig och jag tänkte: "Passa Ni på att fnissa nu.... för Ni kanske inte fnissar så himla mycket när Ert ungdomliga "spring i benen" har försvunnit och Ni sitter där väljästa och stinna framför datorn och knaprar Era chips och dricker Cola.".

Over and out/Mamselamsen, som glatt en hel skolklass och mår fantastiskt, med svetten inrinnande på alla möjliga och omöjliga ställen

1 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Åååå, den där visan sjöng vi på lågstadiet, vi skrattade gott åt stråfen "och sedan träffas vi på Trosa Konditori". Sjunga om en trosa, vaaad pinsamt det var.

6:50 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka