.

Mamselamsen

tisdag, maj 29, 2007

Oh, ajajajajajaj....

Smärtan fyller min lekamen idag.

Att jag inte kunde låta bli att klämma i mig den där jätteskivan med fet Västerbottenost igår kväll!

Efter ett ganska långvarigt leverne med bara hälsosam och fettsnål mat, har min kropp blivit "chicken" och tål ingenting.

Vaknade i natt med ett djävulskt gallont. Jag låg länge och vred mig i sängen och stönade innan jag gick upp och tryckte i mig "en näve painkillers". Det lättade lite efter en stund, men nu sitter jag här med en diffus smärta i hela mellangärdet. Satan!

Gallbesvär, det sånt som bara gamla käringar har....inte jag! Men dagen idag, får väl bli lite "gnällig Mamsa"... dricka hälsote... och sen se till att det aldrig händer igen.

Over and out/Mamselamsen, "död".

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Närå. Det är inte bara gamla kärringar som har problem med gallan. Min syrra hade enorma problem för 10-12 år sen, och då var hon inte ens 30 år fyllda... ;o)

12:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Puh.... tröstar mig lite! :-)

12:47 em  
Blogger l*eva tycker...

Kolsyrat vatten HJÄLPER.
Varför vet ingen, men en sjuksköterska i Holland...gav mig det rådet!

*numera gallös* *l*

1:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eva: Jag rusar ut i kylskåpet på direkten

3:45 em  
Blogger malou tycker...

Jag håller med Tess! Jag blev opererad för gallsten för 10 år sedan, då var jag drygt 40, och ingen gammal käring alls!

5:03 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Gamla kärringar??...*fnyyyyser*. Jag fick mitt första anfall när jag var 31 år, i New York. Jag var övertygad om att jag höll på att döööö. Nu har jag lärt mig att undvika för mycket salt mat och klarar mig snudd på utmärkt bra :o)

7:27 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Te på en tesked torkad lavendel är bra för magknip...

9:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka