.

Mamselamsen

onsdag, maj 30, 2007

Jag gick in på sidan "Kropp och hälsa"...

Aftonbladet och nästan det enda jag ser är:

-"Jojo – jag gick ner 57 kilo."
-"Tjock av fel sömn."
-"Vilka är de bästa och sämsta resmålen för vikten."
-"Jaga bort kilon till midsommar."
-"Hög tid att ta tag i bikiniformen."
-"Så fick vi kilona att börja rasa."
-"Ät ofta och tappa kilon."
-"Sov dig smal."
-"RAKETBANTA!"
-"7 steg till platt mage."
-"GI-metoden gör dig dummare."

Gud, så trött jag blir! Och är det egentligen konstigt att unga killar och tjejer blir viktfixerade?

Over and out/Mamselamsen, som sätter hälsan före hur kroppen ser ut.

5 Kommentarer:

Blogger SixesAndSevens tycker...

"Sov dig smal"..? Då borde jag vara så gott som genomskinlig nu... :)

11:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag med! Så det tror vi inte på.

11:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men ELLER HUR!!! Jag blir galen! Jämt jämt jämt jämt. Och uppenbarligen är det vad som säljer. Särskilt nu inför sommaren. Men det är verkligen lätt patetiskt. Och väldigt tröttsamt till slut :P

8:56 fm  
Blogger stella sweden tycker...

Undrar så hur man GÖR när man "tar tag i bikiniformen"? Ska man leka tafatt kanske?

9:24 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Boktips: Duck City av Lena Andersson, som handlar om just det här på ett tokroligt skickligt satiriskt sätt...

rekommenderas i cd-bok:)

10:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka