.

Mamselamsen

onsdag, maj 30, 2007

Familjefest. UPPDATERAD!

Bim efterlyste nostalgiska familjefoton från åttiotalet.... och jag är ju inte sen att ställa upp. Dock har jag inga ateljékort... hoppas detta duger. Alla med namn är bloggare. Klicka på bilden för att se vilka.

Detta är från en av de roligaste midsommaraftnar som jag varit med om.

Familjeträff m namn
I korta ordalag om vad som hände den dagen.

-En blev kvarglömd på en bensinmack, efter att vi missat lite på inräkningen av ungar på väg till festen. Men till slut saknade vi honom och körde tillbaka och hämtade upp en ganska sorgsen kille. (Johan)
-En kissade på sig av skratt och fick gå i brorsans pyttesmå kallingar resten av kvällen. (Inte jag!)
-En sprang och smygsöp i bilen hela dagen. (Inte jag!)
-En försökte vissla och käka kex samtidigt. (Vi alla... och det gick rent åt pepparn)
-En snurrade runt en pinne och drullade rakt in i ett äppleträd och slog sig halvt fördärvad. (Inte jag!)
-En gick på tipspromenad i skogen.... alla vätskekontrollerna (50 meter mellan dem) bestod av "skogsstjärnan" och lingondricka. (Alla, utom barnen som fick enbart lingondricka.)
-En åt för första gången i sitt liv jättestora oliver och blev alldeles till sig i trasorna och åt upp allihop. (Jag!)
-En gick på fladdermusexkursion på vinden, där de små odjuren hängde i rader. (De modiga... inte jag!)
-En blev biten av en Golden Retreiver, som därefter fick förpassas hem till sig (Jag!)

Ja, sen hände allt annat som är trevligt en midsommarafton. Kransbindning, grillning, dans runt midsommarstången och ett Herrans massa tjatter, då det inte är så himla ofta som alla i familjen kan stråla samman på samma gång.

Så Ni därute..... ro fram lite gamla familjebilder.

Over and out/Mamselamsen

Jösses, jag hittade ett Midsommarkort till!
Midsommar1 liten
Det enda jag minns från den Midsommaraftonen var att det var skitkallt och att jag hade blivit ålagd att sjunga "Du lindar av olvon" inför alla. Jag blev skitnervös och gick runt och sjöng för hönsen hela dagen, innan mitt stora framträdande. Hönsen, som sedemera blev rävkäk och hönsgården som fanns längst ner i trädgården förblev sen för evigt tom... även om jag gjorde om det lilla hönshuset till min egna och hemliga lekstuga.... och den sommaren stank jag hönsskit, hur nybadad jag än var.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Underbar bild! Det är så härligt att se människor, kläder, glasögon, med mera, från tidigare årtionden! Mera, mera! ;-D

6:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ska kolla. :-)

7:02 em  
Blogger Lillasnuttan tycker...

Gud va härligt att vi har den bilden!

Utedasset finns väl ingen bild på, men det var fint med ett litet fönster med gardin! Väggarna var "tapetserade" med kungliga bilder och andra dåtida kändisar och teckningar. Och det fanns en hög med vällästa veckotidningar.

Bakom kameran stod far har jag för mej.

7:26 em  
Blogger Lillasnuttan tycker...

Oj, där finns en av mina tidigare "kärlekar", ho ho ho!

Bakom och nedanför "hönshuset" tjyvrökte brorsan och jag några torra växtdelar som vi låtsades vara cigaretter. Luktade och smakade skitäckligt!

7:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, jag vet att Ni rökte bakom hönshuset. Ni rökte torra Hundlokastjälkar.

7:45 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka