.

Mamselamsen

onsdag, maj 30, 2007

Ibland tror jag inte mina ögon.

Tänk om Tinky Winky är bög?
Bög
Ja, tänk om detta oerhörda, gräsliga är sant.... hur ska man kunna tackla det? Vad ska barnen få för syn på tillvaron? Ojojojoj.....

Tinky Winky är ju lila och har handväska.... bara en sån sak. Hur ska barnen bli? De kanske blir "smittade" och blir, Gud bevare oss.... bög!

Ibland tror jag faktiskt inte människor är riktigt kloka som överhuvud taget lägger energi på detta. Nu kan jag inte påstå att jag varit regelbunden tittare av detta program, men jag fick en känsla av, de få gånger jag har sett programmet, att de små "gosedjuren" var tämligen könslösa. Men oavsett det, måste jag säga, att människor som har tankar om vilken sexuell läggning några pastellfärgade lurvetussar på TV har och eventuellt vill stoppa programmet, är ovanligt korkade.... inskränkta.......................... ja, rent utsagt skitlöjliga!

(Jag måste ta en paus i mitt skrivande här, för jag kan inte både skriva och lyssna på CD-bok samtidigt, för nu är det inne i ett avgörande skede i boken "Smuts" av Katarina Wennstam. Min enda recension blir, att den här boken är en av de bästa böckerna som jag så här långt har läst i år.)

Lämnar det här inlägget, men kommer tillbaka och fortsätter.

Over and out/Mamselamsen

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ja, vore det inte enligt konstens alla regler vara rimligare att i det fallet tro att Tinky Winky är kvinna? Eller är det bara min vita kvinna hetero medelklass-attityd som tänker så? Lika korkat i vilket fall.
Jag har aldrig gillat de där teletubbisarna, men barn älskar det ju. Och vilka är målgrupp? Jo, människor som ännu inte fastnat i tråkiga hetero- och könsnormer. Tror tråkpolitiker skadar dem mer än tinkywinkys.
Trodde för övrigt att diskussionen var "ute", men nu har den alltså blivit aktuell igen.

11:15 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja, jag blev också lätt förvånad när jag såg att det tagits upp igen. Samma snack var igång för 5-6 år sen när de kom till Sverige första gången. Jag säger bara *SUCK* va löjligt...

12:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Så jävla dumt, så man knappt tror att det är sant.

12:12 em  
Blogger Humlan tycker...

Nu skrev du precis det jag tänkte skriva; Så jävla dumt, sa man knappt tror att det är sant.

12:26 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Jag hörde Annika Lantz prata om det här igår och jag tänkte att nu har väl någon blivit galen på riktigt...

Jag visste inte ens att teletubbies hade kön..!?

3:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Visst är det!

Strumpstickan: NÅGON är galen!

6:54 em  
Blogger Linda K tycker...

äsch det har vi väl vetat länge att han är ! ;)

9:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Linda: Jamen är det en han?

9:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Linda: Jamen är det en han?

9:43 em  
Blogger Linda K tycker...

aha, det har jag inte tänkt på... kränkande att säga "den" ?

9:58 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Linda: Men hur jag än tittar, så hittar jag varken snopp eller muffla.... så det MÅSTE vara en den!

1:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka