.

Mamselamsen

torsdag, april 12, 2007

Länktåget fortsätter.

Jag har av någon outgrundligt anledning blivit utsedd till en av Husfruns tre favoriter. Och nu är det min tur att utse tre. Fattar Ni hur svårt det är? Jag tänker inte länka till ungarna... det hade ju varit lite fånigt. Jaha... hur gör man då för att ingen ska känna sig förbigången? Jo, man väljer några som är lika trevliga på bloggen som i verkliga livet. Iiii.... jag har ju träffat så många bloggare som är trevliga och har bra bloggar, så jag väljer de som jag känt längst. Men först lite fakta om länktåget.

Copy
1. Klistra in texten i ett nytt blogginlägg. Precis innan den kopierade texten skriver du ett kort stycke där berättar om listan och länkar till den bloggaren som lade till dig på listan. Det här är viktigt eftersom det därmed inte skapas duplicerade inlägg. Eftersom någon också lade till dig på listan torde det inte var för mycket begärt att bjuda på en extra inlänk till den personen.
2. Ta listan under Mina tre tillägg från bloggen som lade till dig och lägg till dem under rubriken Originallistan. Känn dig fri att ändra länktexten till din egen blogg för att få varierade nyckelord i dina kommande inlänkar.
3. Lägg själv till max tre bloggar under Mina tre tillägg.
4. Kontakta de som du har lagt till och be dem göra samma sak.

Mina tre tillägg
Gagga . En salt böna, som är lika salt i verkliga livet. En kvinna som lever med sina kor, hönor, kattor, hund, en död räv och Bosse, allra längst in i de Värmländska skogarna. Sen gör det ju inte saken ett dugg sämre att hon döpt en av sina kalvar till Mamsan.
Gammelmamman , som inte alls är så himla gammal. I mina ögon är och förblir hon en liten flicka som jobbar järnet med sina artister från Schlagerfestivalen.
Pale green woman En blekgrön kvinna med orangutangarmar, som ständigt är på jakt efter prinsen på den vite springaren.



Tog bort alla länkar, efter jag förstått vad det hela gick ut på. Men jag behöll mina favvolänkar.

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

söta, va? http://shockingcats.ytmnd.com/

8:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp!

9:08 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Rara Mamselamsen. Tack. Det blev jag som slutade. Sorry.

9:49 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Förstår dig!!!! :-)

10:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tyvärr, Mamsan! Är i Sthlm nu o Sessan varnade mig för detta tåg. Men tack snälla du för länken! Vi kan väl tuffa vidare ändå. Ska länka till dig på annat vis. Puss på dig! Nu ska här festas :)

4:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gagga: Mycket trevligare att festa än att länka som en idiot!

9:37 em  
Blogger Jerry tycker...

Vad smart du är! Så skulle man ju gjort...

11:38 fm  
Anonymous Anonym tycker...

När du tog bort de "gamla" försvann vitsen med länktåget :P Men roligt att se dina tre val iaf :)

4:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åh... Goolgade på länktåget, och nu fattar jag... Jag som tyckte det var en så bra och rolig idé! :/

3:35 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka