.

Mamselamsen

tisdag, april 10, 2007

Det visste jag väl!

Att man kan få vinterkräksjuka av musslor.
Mussla
Sist jag åt det mådde jag skitbra hela kvällen.... faktiskt bara bättre och bättre vartefter timmarna gick. Men dagen efter!! Jag spydde galla, hade ont i hela kroppen och hade en fruktansvärd huvudvärk. Jag låg som stenad i sängen och förbannade musslorna.

Så akta Er!

För det kan ju inte bero på den där flaskan Baileys som jag klämde samtidigt som jag trattade ostronen in i munnen. Näää... kan jag aldrig tro.

Over and out/Mamselamsen, som aldrig äter musslor igen... dock tar hon en och annan Baileys

12 Kommentarer:

Blogger Lillasnuttan tycker...

I helskotta heller!

7:12 em  
Blogger Gevalia-U tycker...

Alltid maten det är fel på.

7:27 em  
Blogger crrly tycker...

Men urk, vilken läbbig kombination!!!!!!!!!!!!!! :-/

7:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gevalis-u: Jag veeeet!

crrly: Tänk att det tyckte jag inte då. Jag kan berätta att efter den middagen spelades det badminton... inomhus!

8:19 em  
Blogger PGW tycker...

Musslor och Baileys?! Har du bedövat dina smaklökare helt med alla skumma grytor eller?

9:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hejsan
Hoppas påsken har varit bra, själv har jag varit på resande fot med familjen och haft det helt okej
Hoppas att det vita på marken försvinner nu och värmen kommer igen
kram

9:49 em  
Blogger Maja tycker...

Jag kom förbi via syrrans sida (Vildings) .. och nu har jag läst alla inlägg, gapskrattat typ 5 ggr, ylat av garv 2 ggr och fnissat oändligt antal gånger.

Min sambo hälsar och tackar för länken till spelet där man klämmer finnar, han hoppas att jag ska få nog där och låta honom vara. Han säger att jag är den enda kvinna han någonsin träffat eftersom mitt eviga "jag ska bara titta" innebär att jag har ögon i fingertopparna.

Hälsningar Maja

9:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Det var innan grytornas tid.... en galen period i Schweiz.

Nettan: Ja, Påsken har varit lugn och bra och här har vi inte haft något vitt alls.

Vinhaggan: Ni är galet lika! Har du verkligen lästa ALLA inlägg... alla 3700?.

Om du och maken vill kan jag att lägga ut ett nytt spel, där man ska skjuta iväg små rara kattungar, som sen landar blodiga och dana på marken. :-)

10:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tråkigt, men matförgiftning är väl inte vinterkräksjuka..

10:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hannele: Inte bakfylla heller. :-)

10:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag undviker musslor och kräftor - jag nöjer mig med vin, snaps och sång ;.)

5:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Christina: Då är vi två! Jag har aldrig fattat grejen med kräftor.

8:44 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka