.

Mamselamsen

tisdag, april 10, 2007

Ahaaa.... det är så man gör!

”Skratta mycket – ät inget smör”

Det är så man ska göra för att bli skitgammal. Tja, det ska väl inte vara så jäsingens svårt. Men sen tar jag in min far och min morfar bland förebilderna också.

- Ta en liten "jäkel" varje dag.
- Läsa mycket
- Vara ute och fara på vägarna och "aldrig" vara hemma.
- Engagera sig i något.
- Röra på sig. Jag tror ta mig tusan att det var min morfar som införde joggingen i Sverige på tjugotalet. (Fast min far är å andra sidan så fruktansvärt lat, att han tar bilen när han ska hämta posten, 100 meter bort) :-D
- Att på något vis ha en funktion, fast man slutat jobba. Min far ägnar sig bl.a. åt att roa gamlingarna, som han säger, på Strigeln. Han spelar och sjunger gamla slagdängor för dem emellanåt. Och alla tanterna där fullkomligt älskar honom för det.
- Bada bastu!
- Att leva sitt liv, oavsett vad folk tycker och tänker. Många tycker säkert att min far är lite smått galen... och han bara skrattar åt det. Jag vet att jag tyckte att min morfar var lite knäpp när han högg ved åt oss. 100 hugg med höger hand och 100 hugg med vänster hand.... bara för att det skulle vara jämvikt i kroppen. Eller när han cyklade från Västerås till Eskilstuna... bara för att hälsa på lite.

Så nu lägger jag ännu en förebild till samlingen. Tack Rut!

Over and out/Mamselamsen, som ska skratta järnet idag.

3 Kommentarer:

Blogger Mette tycker...

Jag tror på yoghurt. Det är det enda jag idkar.

10:45 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mette: Smörjer du in dig med en?

11:16 fm  
Blogger Mette tycker...

Hm ... nä... men jag har kommit på dundermedlet numero uno att smörja in sig med: Aloe Vera - det fixar ALLT.

9:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka