.

Mamselamsen

måndag, april 09, 2007

Papper...papper... hela dagen.

Idag ska jag ägna dagen åt att skicka den andra påminnelsen, med hot om inkasso till alla som beställde och fått "Better place-Tilles song" i december och januari. Sen ska jag skicka första påminnelsen till de som inte betalt skivorna de fick i februari och mars.

Många har betalt, men jag fattar mig inte på de andra. Millan berättade att det var precis likadant för Therese (Tilles mamma) vad gällde boken om Tille. Många struntade i att betala.

Det känns som om folk inte tar inbetalningskortet på allvar, bara för att det är handskrivet. Men det ska de snart bli varse.... jag har ju varit med förr!

Over and out/Mamselamsen, förundrad över människors ignorans.

7 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Vad tråkigt. Joppas att det läst här och vet vad som komma skall. Ingen vill ju ha en arg Mamselamsen efter sig.

9:45 fm  
Blogger Anna tycker...

Att folk är så dåliga på att betala. Har de tappat bort inbetalningskortet så kan de ju bara höra av sig och få ett nytt.

Har du också fått snö inatt eller är det bara vi häruppe?

10:07 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: Snäll är jag, men inte korkad.

Södrtäljebo: Nix, ingen snö... dara lite duggregn. Tack o lov.

10:20 fm  
Blogger Mette tycker...

Ja, alltså folk som beställer i Skrinet frågar ofta om de inte kan få med räkning. Men det funkar inte. Folk betalar inte. Varannan beställning betalas aldrig som det är nu. Nä .... jag skickar inte om jag inte ser pengarna på mitt konto. Men det är trist att det ska vara så.

10:30 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mette: Blir det någon nästa gång... vilket jag inte tror, så kommer vi aldrig att göra så här igen.

Antingen får folk betala med kreditkort eller så blir det som du säger.

Men det blir nog ingen nästa gång... det var alldeles för mycket jobb med det hela.

10:35 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men det är ju helt sjukt! Pengarna går ju till en så bra sak. Nu blir jag arg. Och går in och dubbelkollar att pengarna dragits från mitt konto. :)

11:43 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag lämnar aldrig ut en bok utan att få pengar samtidigt. Jag vet inte hur många som sagt att de vill köpa en.... och som sen aldrig har med sig pengar. Skulle de fått en bok så länge, glömde de nog pengarna ännu längre.

2:05 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka