.

Mamselamsen

lördag, april 07, 2007

Någon som reagerade....

på Elsas "Glad påsk... för fan" i inlägget nedanför? Det får Ni.

Men som jag visst skrivit någon gång förut.... jag är döpt.... jag är konfirmerad... alltså på pappret kristen.

Men jag är inte så mycket för det där med religion och framför allt inte dessa religiösa böcker, som företrädesvis är skrivna av män, inom olika religioner. Och med "hjälp" av dessa böcker dödar folk gladeligen varandra i Guds namn.

Näpp! Jag tror på en god "Övermakt" och folk får kalla den vad de vill. Gud, Allah, Brahma, Buddha, ödet eller slumpen. För mig är det samma sak. En grej som gör att jag försöker uppföra mig som folk.

That´s it!

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag håller med du. Och jag reagerade inte ens på vad Elsa 'sa' ;o)

8:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Då är vi två! :-)

8:04 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka