.

Mamselamsen

fredag, april 06, 2007

Tåligt samarbete.

Jansson på väg!
Jansson liten
Vi kör med arbetsfördelning. Jag skalar och Stephan fixar resten... jag menar... han är ju snabbare än Fantomen fiser på att "stava" potatis. Det är ju han som är kock! (Förresten, kan man dricka vin till Jansson?)
Jansson påG liten

Men jag bidrar med lite musik... till min käre makes stora fasa.
Edit liten
"OK... för att hon sjunger rätt juste... men jag avskyr vibratot."
Så han teg och led.

Men karlar ska härdas, så när jag spelat färdigt Edit Piaf och skrålat ikapp med henne, smög jag iväg och hämtade denna skivan. Hon har om möjligt ett ännu "värre" vibrato än Edit Piaf.
Mireille
Och jag är inte helt säker, men jag tycker att min man har tappat färgen i ansiktet och darrar lite smått på handen. Får nog stänga av, innan alla mina spelmaskiner åker ut genom fönstret. För tydligen klarar han inte mer än ett "snabbvibrato" om dagen.

Har jag förresten sagt: Glad Påsk, från staden som har världens största påskris och en James Bond.
Påskris liten

Over and out/Mamselamsen, lite smått häxlik.... tycker iallafall min man efter dagens musikaliska begivenhet. :-)

9 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Det är nog det mest fantastiska påskris jag har sett! Rolig idé!

Jansson låter gott! Här är det ugnstekt lax med sparris och då funkar det utmärkt med vitt vin.. men Jansson är för mig en öl-rätt. (Men du kan väl alltid prova med vin, passar det inte får du ta vinet till efterrätt!)

5:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har aldrig provat vin till Jansson, men kan tänka mig att rött skulle vara gott till.

7:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det är ju nästan som en potatisgratäng, menar jag, och då passar ju rött...

7:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har inga problem att dricka rödvin till Jansson. Men i min värld passar rödvin till det mesta :-)
Glad Påsk

7:26 em  
Blogger Anna tycker...

Södertälje påstår sig också ha världens största påskris, ska se om jag kan googla fram någon bild på det och lägga på min blogg.

7:32 em  
Blogger Elca tycker...

Stämmer in med övriga, klart man kan dricka vin till Jansson!

Och här blev det lammstek till middag, för första gången någonsin. Och ett par glas rött till det. Och ojoj vad gott det blev:)

7:32 em  
Blogger Mayumi tycker...

Hej hej!! Vad jag förstår så gillar du Edith Piaf. Här har du en frände! Jag var o såg filmen La vie en rose igår och jag satt med tårar i ögonen från början till slut. Skynda, skynda om du inte har sett den än!!

8:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det blev inget vin.... det blev mineralvatten! :-)

Södertäljebo: Vårt är störst... iallafall yvigare... så där som Påskris ska vara. :-D

Mayumi: Snacka om att jag ska. Det tar bara lite tid innan den kommer til Nybro.

9:30 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Heja Södertäljebo - men var hittar man den i Sdt?

10:43 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka