.

Mamselamsen

lördag, april 07, 2007

Jag är nog inte riktigt klok.

Upp i svinottan... inte tvätta mig.... inte borsta tänderna... håret på ända.... inget kaffe i magen.... på med första bästa klädtrasa. Bara för att bege mig upp på torget för de här knölarna.
liten
Jag har jagat nypotatis i fyra dagar utan framgång, men på ryktesvägen fick jag reda på att det skulle finnas på torget idag. Så här gällde det att komma före alla gamiga pensionärer... och det gjorde jag! De hade inte ens hunnit få fram dem när jag kom flåsande över torget.

Halleluja.... Påsken är räddad!

Jag skiter egentligen i alla påskmat. Ge mig smör och nypotatis och jag är lycklig som ett litet barn på julafton.

Men jag fick en sån känsla av att min make inte riktigt uppskattade när jag rusade in i hans sovrum, där han låg försjunken i sin djupaste Törnrosasömn... och jag skramlade med potatisarna framför näsan på honom och ropade hurraaaa! . Karlar är konstiga varelser!

Over and out/Mamselamsen, så glad... så glad... så glaaaaad!