.

Mamselamsen

måndag, april 09, 2007

Viktiga regler för nya bloggare att komma ihåg. UPPDATERAD!

1. Det är OK att ge kritik på/om alla bloggar utom modebloggar.
2. På modebloggar skriver man bara: "Oh, vá fiiiint"-"Du e bá så gryyyym".

Om du bara följer dessa regler, så har du snart skaffat dig massor med nya vänner.

Over and out/Mamselamsen, alltid hjälpsam


Uppdaterad 12.05
Shiiiit, jag glömde min "dagens outfit"
Påskoutfit liten
Asså.... vad tycker Ni?

Den observante kan även få en skymt av makens outfit. Jaa *suckar* och så var det den där Elsa, som alltid kommer rusande när kameran är framme.

24 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Akta akta så att ingen "fanclub" hittar det här inlägget ;-)

11:11 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

hahaha...

11:14 fm  
Blogger Ivana tycker...

Så sant så sant. Man ska dessutom akta sig för att överhuvudtaget uttrycka några egna åsikter om man har en modeblogg. För är du smart & kan tänka lite själv så har du inte en modeblogg egentligen.

11:21 fm  
Blogger MB tycker...

Visst skall man kritisera, men att göra gällande att folk är mindre intelligenta pga var de sätter sina kommatecken och punkter är inte spec relevant. För skulle man bedöma bloggare och deras värde utifrån det så skulle inte många vara smarta ;-) Det var liksom det jag försökte säga igår, men det var tydligen inte populärt i denna veckas dissning av ngn

11:22 fm  
Blogger Anna tycker...

Tack för tipset! Fast jag är så ointresserad av de bloggarna att jag hellre kommenterar massa snälla saker här och försöker skaffa mig vänner :o)

11:29 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ivana: Ahaa...

Maleandro: Nu menar jag någon specifik blogg (fast jag vet vilken du menar)Utan jag... även du, har följt det hela under flera år nu. Och på något vis verkar vissa modebloggar vara heliga kor... där "svansen" direkt går till angrepp.

Jag har inget emot modebloggar... de fyller sin funktion. Det är den fantatiska "svansen" som jag tycker så illa om.

11:33 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Maleandro: Första meningen skulle inehålla ett "inte" också. :-)

Södertälje: Så du är min "svans" :-)

11:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

En svans till här :)

/Cian

11:43 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Har inget som helst intresse av modebloggar, tänk sådan hemsk människa jag är :-)

Mitt liv innehåller lite mer än bara tankar på senaste väskan eller skorna... eller mascaran eller klänningen... wtf

Mina vänner talar inte bara om mode, kanske är de inga vänner då? Så man (jag) kan missta sig (mig)!

11:44 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Är nyfiken på makens outfit. Gömmer sig maken i älghuvudet? ;-)

12:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Jösses då. *asg*

Nina: Inte jag heller.... brukar normalt inte gå in på dem. Men man har ju uppsnappat ett och annat under åren som bloggare.

12:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Pallas: Nä lite snett bakom mig. :-)

12:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Aha, nu skymtar jag ett ben. Gissar på morgonrock och toffla. Ser att du är trogen leopardmönstret.

12:32 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

"Oh, vá fiiiint"-"Du e bá så gryyyym".

12:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag diggar frisyren ;)

/Cian

1:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tycker älgen är snyggast. Var har du köpt den?

1:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Klimakteriehäxan: Tack tack... jag suger åt mig!
Cian: Spontan, kallade de visst den hos frissan,

"Denbästa": Visst är han. Jag vet inte hur älden kom i huset... vi har haft den i evigheter.

1:28 em  
Blogger PGW tycker...

Jag håller mig till en modeblogg - modegrisen. :-)

7:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, den läser jag allt emellanåt.

9:58 em  
Blogger Lillasnuttan tycker...

Jag vet! Starta en blogg om BADRUMSVÅGAR - så kan vi ju jämföra och se vem så har snyggast!

Eller varför inte en blogg om ÖRNGOTT!

10:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaaaa...... vi kör med "Jag visar min våg, så visar du din".

11:08 em  
Blogger PGW tycker...

Måste man stå på vågen när man visar den? *orolig*

7:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Nää, tack o lov!

9:12 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men hur vet man att det är en modeblogg? *kliar mig i huvudet"

5:33 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka