.

Mamselamsen

måndag, april 09, 2007

Jag har ju helt missat Skugges uttalande om bloggar.

"Alla kan inte blogga. Jag tycker att de som är kassa på att blogga ska lägga ner."

Men varför skulle de/vi? Om man tycker att en blogg är kass, låter man bli att läsa den. Så enkelt är det.

Eller kan det vara så att fru Skugge är rädd för att det ska bli fullt i den berömda "bloggosfären", så hon inte får plats längre?

Over and out/Mamselamsen, som har en blogg som säkert många tycker är kass.... och det är OK!

15 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Håller helt med dig. Vill man inte läsa, låter man bli. Vi människor är intresserade av helt olika saker, alltså finns en blogg för alla.
Sköt om dig :)

9:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Precis.

9:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Äh, den där Skugge. Hon skriver så mycket skit.

Jag har slutat att läsa henne. =)

9:34 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Hon ÄR bara för mycket! Mig veterligen finns det inget körkort för bloggning, det är bara att köra på!

9:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag slutade läsa Skugges blogg för länge sen eftersom den sög. I mitt tycke. Många håller inte med mig.
Jag läser hellre här, där det är lungt och skönt ...

9:35 em  
Blogger Vonkis tycker...

Jag började faktiskt att blogga när jag läste Skugges blogg men det var länge sedan jag läste den nu. Skugges blogg alltså. Jag tröttnade också på henne. Och vad är en "dålig" blogg? Är det hon som ska bestämma vilka som är bra och vilka som är dåliga?

10:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har aldrig läst Skugges blogg eller böcker. Har säkert missat nåt jätteintellektuellt. Vad vet jag. Självklart skall väl alla som vill blogga göra der.Oavsett bra/dålig. Vem f-n bestämmer det förresten??? Din blogg hur som helst är JÄTTEKUL!!Tycker jag! "Morskan" (som inte är ett dugg anonym längre)

10:21 em  
Blogger Camillas lockar tycker...

Klart man läser det man VILL läsa. Annars låter man bli. Att skriva att de som bloggar kasst ska lägga ner, gud så puckat. Vem avgör det liksom? Hon?

10:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, hur puckat uttalande som helst. Nu dröjer det ett par månader igen innan jag kollar in hos henne.

11:07 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Snacka om att kasta sten i glashus *skrattar*

Det är väl ändå läsarna som själva avgör vad som är bra eller mindre bra och det märks ju om man får några kommentarer eller inte?

Tyst blogg = tråkig blogg? Eller bara dålig PR?

Syns man i bloggriket om man inte har anslutit sig till bloggportalen och nyligen och tjejblog och bloggtoppen och....

kan ju alltid skriva om sex förstås...

*skrattar*

7:40 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Eliten känner sig hotad av småfolket. Så har det alltid varit. Bloggandet är underbart just för att det finns plats för alla! Man behöver inte vara proffsskribent för att ha något att säga.

Förresten är Linda Skugge så långt ifrån intellektuell man kan komma. Hennes krönike- och bloggstil är att provocera, inte på ett subtilt skickligt sätt, utan på ett banalt och puerilt sätt. Hon vill ha debatt och diskussion och det enda hon får tillbaka är "du är ju dum i huvudet" och så undrar hon varför...

Hon borde gå en kurs i psykologi, om hon VERKLIGEN vill skapa debatt och diskussion, som ger något. :)

Det här skrev jag själv ett inlägg om för evigheter sedan - det engagerar som du märker! Haha!

7:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Strumpstickan: Jag gjorde ju det och jag har börjat få en massa konstiga träffar från Googlesök. :-)

Mia: Jag har egentligen slutat läsa henne... har liksom glömt bort henne. Men så såg jag på nyligen.se att hon hade uttalat sig och var tvungen att kolla. Ja, ibland känns hon lite som de där fotbollshuliganerna.... bara slåss, så får du uppmärksamhet. Tragiskt!

10:58 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Och Ni andra: Nu bestämmer vi här och nu... "Vi ska aldrig läsa Skugge mer!"

10:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja! (rungande) "Morskan"

12:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Då borde ju Skugge själv föregå med gott exempel och lägga ner, för sämre blogg har jag inte läst (sen jag läste Virtanens....)

10:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka