.

Mamselamsen

fredag, mars 30, 2007

Nu kör vi!

Allt är på plats och här ska bli nån sort vildkyckling. Lite enbär och lite vildfond och lite svartvinbärsgelè, så kan det väl inte bli annat än gott.
Skapa! Liten
Och när dessa två bröstfiléer ligger i panna, slår det mig en sak. Om nu bröstet på den här kycklingen tar upp en hel stekpanna.... hur stor var då hela kycklingen från början... den måste har varit gigantisk.
Kyckling liten
Nått sånt här kanske... även om nog detta mer lutar åt tuppkycklinghållet.
Stor kyckling
Jag har undrar hur stor hönsgård han och hans små pullor bor i?

Over and out/Mamselamsen, the chef again

5 Kommentarer:

Blogger Lena tycker...

;-)

Det ser jättegott ut!

6:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

... och själv har jag slaktat en fisk ;)

6:49 em  
Blogger Frukostflingan tycker...

kanske är den uppfödd med steroider, det lär ju bygga upp kroppar, åtminstone på dörrvakter ;-)

6:52 em  
Blogger Ivana tycker...

Kanske dags att börja med dopningstest för alla kycklingar?

8:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag funderade på samma sak här om dagen, då jag köpt 1 kg kyckling filéer. Öppnade påsen och däri låg fyra filéer. Det är ju jättemycket!
När jag var liten hade vi höns och då också kycklingar. De var små och gula och fick plats i handflatan på en. Och då var jag liten!!!

10:38 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka