.

Mamselamsen

torsdag, mars 29, 2007

Man kanske borde blogga via pappersbrev i fortsättningen.

När man läser att det finns folk som Sallander i Stieg Larssons böcker, blir man lite betänksam. Att knäcka dina koder behöver bara ta någon sekund om man har en enkel kod.

Visserligen har jag en kod till bloggen som tar ett antal år att knäcka.... och som inte har ett skit med mitt privatliv att göra. Men hemska tanke om någon skulle kapa min blogg och skriva ännu knäppare än jag.

Däremot har jag ett ställe med en ganska enkel kod, som jag funderar på att byta till cQ2#ghT5!kijo*åpk&%hy27FdG4$mk:lk)8{ñbåpd€¤nmH67"h4. Då vore det väl själva fasen om jag inte fick ha det stället ifred.

Men det finns ju så många sätt att ta sig in på olika sidor. Igår t.ex fick jag ett mail om att jag behövde uppdatera min browser för att kunna ta mig in på Swedbanks internetbank .(Ja, jag har hand om en Internetbank nu) Jag mailade till Swedbank och fick svar inom tre minuter.... FAKE! Nån jävel ville att jag skulle ladda ner ett program, för att ta sig in i min dator, vilket jag självklart inte gjorde.
Hackare liten

Faktum är att jag tror att det snart är dags för en surfdator och en "viktighetsdator".

Over and out/Mamselamsen, lite smått paranoid.