.

Mamselamsen

torsdag, mars 29, 2007

Där ser man!

Ebba von Sydow petas från Veckorevyn.

Ok... hon har väl uppsägningstid... och under den tiden hinner jag bli redo för det jobbet. Då jädrar i min låda skulle Ni få se på leopard, guld och Johnny Depp på varje sida.

Så snälla Veckorevyn.... vill Ni ha min CV så kan jag maila den på en gång.

Men faktum är att jag på omvägar hört skvaller om att Ebba inte varit så där alldeles vansinnigt populär på redaktionen. (Rätta mig om jag har fel)

När hon tog över tidningen tyckte jag att det var ett riktig lyft, men vart efter tiden gått har jag retat mig mer och mer på att hennes foto och uttalanden funnits med överallt i tidningen. Precis som om Veckorevyn skulle bli henne personifierad. Så, det var länge sedan jag slutade köpa den.

Over and out/Mamselamsen, som med 53 år i baken kan lyfta tidningen till högre höjder... fast jag jobbar bara halvtid.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ja, enligt vad jag förstått har veckorevyn börjat dra in mer pengar, men bara pga webbsatsningen, samtidigt som själva papperstidningen gått ner i upplagor. Jag blev också väldigt störd över alla "Ebba testar läppglans" "Ebbas rapport från LA" "Ebba bakar pepparkakor" "Ebba handlar en väska". Okej, nu hittar jag på, men du fattar grejen.

11:26 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp!

11:36 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Enligt henne själv är det hennes val ;o)
Expressen

4:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tess: Tja, vad ve vi?

10:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka