.

Mamselamsen

onsdag, mars 21, 2007

Jag erkänner!

Jag är ägare till den där skivan med Schlagerhits och idag spelade jag den för första gången. Satte på den och inväntade gamla goa schlagers. Döm till min fasa när det var hon som inledde hela skivan. Jag kastade mig över golvet snabbare än Fantomen, med mina köttfärskladdiga händer för att få tyst på henne. Jag tryckte på alla knappar som fanns och till slut drog jag ut sladden... jag ville ju inte få hjärnblödning medan jag stekte pannbiff. Detta skedde två djävulska gånger till på skivan.

Nu skickar jag ut en fråga till Er.

Om jag tar en gaffel och skrapar på väl valda ställen på skivan... hoppar den över de ställena då?

Over and out/Mamselamsen, Carolaallergiker

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Haha vad skönt att läsa att det finns andra som har samma "sjukdom" som jag. Det värsta är ju att allergitabletterna hjälper inte, hon finns kvar ändå :-(
Hoppas dom kommer på något botemedel snart :-)
Vill samtidigt tacka dig för en daglig dos av dig själv, älskar din Blogg här kan man alltid få sig ett skratt.
Du har såååå härlig självironi!!!!!!
Kramizar från Susanne

3:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack! *rodnar*

3:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

Välj ut de låtar du gillar, lägg över dem i datorn och bränn sen över på ny skiva där du plockat bort det du inte tål.

4:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kimmie: ATT jag inte tänkt på det.

4:26 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Bra förslag av Kimmie! :)

Och tack för middagstipset! Har inte gjort köttfärsbiffar på länge, det ska jag göra nu.

4:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja, det hoppar över eller fastnar i spåret där det är repat. Apropå skiva. Min mans dansbands cd finns att ladda ner på PirateBay. Gissa om han är as sur för det!!!"Morskan"

5:48 em  
Blogger Veliga hönan tycker...

På min stereo går det att programmera vilka låtar man vill höra, och man kan då hoppa över de man inte tål.

3:33 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka