.

Mamselamsen

onsdag, mars 21, 2007

Girly!

Den här glassen har fått på fan, för att den sägs stärka könsfördomar.
Glass
Men om en en rosa, stjärnformad glass med glitter i pinnen stärker våra fördomar, så borde vi absolut anmäla det som kallas "Girlylicious" på TV, där bl.a. Top model ingår.

Jag kommer självklart att köpa "Girly"... jag älskar nämligen hallonglass. När jag sen har ätit upp glassen häller jag glittret över Stephan. Han kan behöva lite extra glitter i tillvaron.

Förresten, var det inte ett jäkla liv om Nogger Black för nått år sedan? Ja, jösses! Orkar man inte engagera sig i de stora frågorna, så ger man sig på de små.

Over and out/Mamselamsen, genom åren rätt luttrad



Tänk om man skulle göra en sån här glass och kalla den "Sexy...Because you´re worth it". Jävlar, vilket liv det skulle bli!

7 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Vad jag inte förstår är att 88:an fortfarande finns kvar med tanke på att 88 är en nynazistiskt symbol för SS... Gb Glass kanske borde undersökas lite närmare!

4:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Meeeeen! Jag ska genast skicka iväg klagobrev nånstans i fjorton kopior.

5:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Pussel glassen var helt klart en glass i min smak!"Morskan"

5:46 em  
Blogger Humlan tycker...

Storm i vattenglas brukar man ju tala om, men i detta land blir det nog oftare storm i glassboxen (isstorm kanske?).
Instämmer om hallonglass; Gottis!!

5:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bettankax: Jag tror att smaken av nötter skule sitta fint.
Morskan: Hihi... så du är också en sån där snuskhummer.
Humlan: Hur fånigt som helst

6:54 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Aha, det är deeeet jag ska göra med glittret, tack för tipset!

7:52 fm  
Blogger Lilla Jag tycker...

En glass helt och hållet i min smak! Jag älskar hallon, rosa OCH glitter -klockrent! Det finns en Spindelmannen glass också, dock ej gb:s - borde det inte bli ett jävla liv om den också?!

Jag ser fram emot att få äta Girlie glassen - och jag ska äta MASSOR i ren protest förstås ;)

9:51 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka