.

Mamselamsen

lördag, februari 17, 2007

Upp till 100% surblogg. Uppdaterad!

Jag blir så förbannat irriterad över att allt ska vara "upp till".

Tandkrämen ger dig upp till 54% renare mun.
Håret blir upp till 79% tjockare.
Ögonfransarna blir upp till 37% längre.
Cremen ger dig upp till 69% mindre rynkor

Upp till

Vad fan då upp till?

En av fyratusen miljoners människor når upp till det? Och alla vi andra får ingen reaktion alls?

Over and out/Mamselamsen, manar upp till kamp mot floskler


Uppdaterad.
Jag kom just på att jag skrivit om detta fenomenet i början av min bloggkarriär.
Här!

7 Kommentarer:

Blogger The Female Dinousaur tycker...

Håller med. Och dessutom, vadå 300% Jag trodde att 100 var taket - men där hade jag tydligen fel... Eller?

3:26 em  
Blogger Ivana tycker...

Tror företagen överhuvudtaget att normalbegåvade människor tror på dessa påståenden? Galet

4:26 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Men då går de fria om ögonfransar m.m. inte når ända upp. Precis som alla priser på hotellrum som är FRÅN 750:- och som det aldrig finns kvar några av när man ringer. Det står FRÅÅÅÅÅN säger de när de lagt på en tusenlapp.

4:41 em  
Blogger Humlan tycker...

Säger som Bloggis, det är för att de ska gå fria från klagomål. Men det gör också att det inte säger något om produkten, dom har ju inte lovat något..

5:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Säger som Ivana. Man blir ju fan förolämpad av sådan här reklam.
Procentsatserna, exakta eller "upp till", antyder ju att man undersökt saken när det i själva verket är en reklamare som smällt dit dem. Förstår inte att företagen köper dessa billiga (bildligt talat, för nog har de kostat en hel del..) idéer eller - hemska tanke - går vi konsumenterna verkligen på bluffen?

9:48 em  
Blogger Meeri tycker...

En enda sak är lika störig som UPP TILL och det FRÅN när man går på reor.. Ett stort fett ställ med kläder och i mitten står det FRÅN 39:- och det visar sig att ett enda sketet plagg kostar 39 och allt annat 200. Blääääääää

11:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hmmm.... jag undrar om jag inte bloggat om de förut.... måste leta.

8:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka