.

Mamselamsen

fredag, februari 16, 2007

Fredagsskapa.

Jag funderade idag på vad vi ska äta för smaskens ikväll. Det enda jag visste var att det var jämrans länge sedan vi åt trattisar. Så jag googlade på recept med denna ack så ljuvliga svamp.

Jag hittade detta receptet.

Kycklingfilé fylld med spickeskinka och trattkantareller

4 kycklingfiléer

4 skivor spickeskinkaca
100 g trattkantarellersalt och peppar
Till stekning: smör

Gör så här:Stek trattkantarellerna i smör. Lägg kycklingfiléerna, en i taget, i en plastpåse eller täck dem med plastfolie. Banka ut kycklingfiléerna med hjälp av en kastrull till ca 1 1/2 cm tjocklek. Lägg en skiva spickeskinka och fördela de smörfrästa trattkantarellerna på varje kycklingfilé. Rulla ihop filéerna och fäst ihop dem med en tandpetare. Salta och peppra. Stek dem i smör i en stekpanna, ca 15-20 minuter. Vid servering, plocka bort tandpetaren och skiva kycklingfiléerna.

Det låter ju skitgott.... men det finns ett aber. Vad fasen är spickeskinka?

Over and out/Mamselamsen, som laddar inför 17.00... skapardags.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Hej!

Vilken tid ska jag komma? Och skit i spickeskinka. Vilken sorts skinka som heslt går bra för mig. För er andra som vill börja ett sundare liv rekomenderas följande lilla länk:
http://yttermera.se/kropp_och_halsa/viktklubb/index.html

1:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: Så där runt 19..... presenter och liknande kan du lämna av vid personalingången.

1:14 em  
Blogger Eva-L tycker...

Spickeskinka är nästan det godaste jag vet. Den finns i Skåne och det är bäst på Klockareboden i Borrby.
Det är supersalt, torkad skinka som är len och underbar, särskilt på vitt bröd.
Så ta en salt, torkad skinka, kanske nåt italienskt, gärn med en schyst fettrand...

1:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad önskas i present då?

1:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eva-l: Då gör jag det.

Orreforsaren: Allt över 6000 kronor är välkommet

2:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det där kan bara inte bli en bild för BBB! Låter ju jättegott!

3:18 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Tack för detta, vi har massor av torkade trattisar, och spickeskinka är säkert en höjdare tillsammans med detta :o)

6:55 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka