.

Mamselamsen

onsdag, februari 14, 2007

Jag tror jag smäller av! Uppdaterad

Har nyheterna på just nu och får höra något som nästan får mig att ramla av stolen.

På en skola någonstans i Sverige har tjejer blivit sextrakasserade och blivit kallade för könsord som fitta och hora. Och vad tror Ni skolledningen säger?

-Tjejerna får skylla sig själva, då de har så utmanade kläder på sig i skolan".

Herre Gud!

Om Ni bara kunde se mig nu.... jag tuggar fradga. Jag får en sån där läskigt flash-back, från tiden när Camilla var mellan tio och femton år och vi försökte ta tag i mobbingen mot henne och vi fick också reda på att det var hennes egna fel att hon trakasserades.

Må dessa skolledningar få en passande solbränna på ett passande ställe, där ägaren har utväxter i pannan och konstiga fötter.

Over and out/Mamselamsen, som verkligen inte älskar alla på Alla hjärtans dag.

Uppdaterad
Jag hittade artikeln om det på Aftonbladet. Jösses... jösses! Ibland undrar jag om det inte var bättre förr.

Vi får se om Lennart Andersson (vice ordföranden i kommundelsnämnden) kommenterar detta på sin blogg.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Sanslöst!!! Både dagens artikel och angående Camilla. Fy fan säger jag bara, och när jag tar svorord i min mun - då är jag arg!

10:22 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Den rektorn borde avsättas illa kvickt. Sånt där gör mig galen. Förbannad på riktigt. Därför läste jag inte artikeln för då hade det förstört hela min dag. Skygglappar är en bra uppfinning.

11:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka