.

Mamselamsen

torsdag, november 23, 2006

Jag har sprayat... det ena och det andra. UPPDATERAD! IGEN!

Jag köpte sånt där spray idag... Kristallkronespray.

Det funkar!

Bara spraya på... vänta en halvtimme.... klart! Jösses, här har jag under alla år torkat de där förgrymmade prismorna i timmar.... Mm.. jag har fler sådana där glittriga lampor.

När jag var klar med den första lampan, plockade jag fram min lilla kluriga gen. Funkar det på prismor, borde det rent logiskt funka på hela fönster också. Jag har nu sprayat det där fönstret som var så skitigt att inte snöflingeklistermärkena (långt ord) fastnade. Nu ska jag vänta en halvtimme för att se om jag sen har ett skinande blankt fönster.

Over and out/Mamselamsen, som donar och donar och donar.


Uppdaterad 18.30
Jajamensan... det funkade på fönster. Jag bara lade lite hushållspapper längst ner, som fångade upp skiten som rann ner.

Detta magiska medel ser ut så här.
Kristalltvättare liten
Hahaha.... nu ser jag.... en väldigt nöjd katt i bakgrunden.

Igen!
Här Anne-Maj är beviset. Ren och fin!
Ren kristallkrona liten

14 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

jag vàntar ivrigt på resultatet!

4:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

F U N K A D E !!!!!

5:04 em  
Blogger Lilla B tycker...

Kan du servera oss en bild på den magiska sprayflaskan?

5:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sant??? Det tror jag inte, bildbeviset! Då ska jag köpa en och spraya på makens farfars lampa i vardagsrummet. jag går alltid i den, eftersom den hänger lite lågt ner..Det är ju huvud-saken!

6:26 em  
Blogger PGW tycker...

YESS!! Här ska städas fönster! Undrar om ICA har sånt där eller om det krävs nån specialbutik?

6:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hej du glittriga MAMSAN! Vad tyckte du om bildspelet jag skickade?

6:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det låter ju helt underbart!!!
Var får man tag på dyligt? Känner inte igen flaskan...

Tack för "värmen" på dina inlägg idag f'resten. Känner mig lite ynk & febrig, men att hälsa på hos dig idag fick mig att må lite bättre! :)

7:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag hittade denna flaskan hos Mellströms här i Nybba. En affär som säljer bl.a. lampor-

Anonymous: Jag skrattade gott! :-)

Anne-Maj: Ska jag fota lampan OCKSÅ!?

Ninnibeth: Tack och krya på dig!

7:13 em  
Blogger Lilla B tycker...

Finfint med bilden! Ska försöka leta rätt på en sådan magisk flaska. Visserligen har jag klistrade innanfönster men man kan ju iallafall rensa upp dem lite grann.

7:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kanooon.....

7:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tack Tack!!!! Nu får jag inspiration! Men det ska packas nu!!!!

7:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

hahaha...
Jag trodde att katten var dom där två ljusskenen man såg i fönstret.

9:20 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Sån sprej ärvde jag efter modern, så det har jag använt i många år. (Fast inte så många gånger...:)
Jag brukar hänga ett uppochnervänt paraply i kristallkronan, så kan det droppa hur mycket det vill.

9:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tina: Kunde vara så... men nej! :-)

Bloggblad: Gud vilket bra tips. Tack! Nu körde jag med sopsäckar och tidningar... blev rätt kletigt.

10:06 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka