.

Mamselamsen

torsdag, november 23, 2006

Bestick är bra till mycket.

Men att man kunde bygga klätterskor av dem var en ny grej för mig. Visserligen funkade de inget vidare att springa i.... men man kan ju inte få ett Kinderägg jämt.

Själv brukar jag använda gafflar till att:
- klia mig på ryggen.
- gröpa ur värmeljushållare, där stearinet skvimpt utanför själva hållaren.
- gör vackra morotsmuffins.
- lufta jorden i blomkrukor... ja, det var ju förståss innan jag blev med kattor, som nu för tiden sköter den grejen åt mig.
- att rensa strömming.
- rafsa runt bland mjällen
- öppna omedgörliga burkar.
- som igår på Mamsans, när det kom in en kvinna och med desperationen lysandes i ögonen frågade efter en gaffel. Hennes dragkedja hade fastnat, så hon inte på något vis fick av sig jackan. Men efter mycket pillande, svärande och slitande med hjälp av gaffeln fick hon loss dragkedjan från fodret och kunde går till frissan och ondulera håret utan att behöva svettas ihjäl.
Gaffel
Lånad

Ja, sen kan man ju äta med dem.

Over and out/Mamselamsen, som gafflar som vanligt.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

*skrattar* Känner personal på Storboda...får försöka luska UT...(bortom sekretess *L*) hur de EGENTLIGEN bar sig åt.
Sen kan jag för mitt inre se...hur de springer...över fälten...MOT Buddistiska Högkvarteret för Sverige, som inte ligger så långt därifrån.

8:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Haha, Storboda är den avdelningen på anstalten Karl jobbar. Men han va ledig i fredags. :)

10:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Killen som fångade in rymligen gjorde ett snyggt avslut - var hans sista dag på jobbet. :)

10:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka