.

Mamselamsen

tisdag, oktober 31, 2006

Ilsken hela dagen!

Ilsken över gubbarna som satt hela förmiddagen och pratade med en ljudstyrka som överskred 390 decibel. Nerverna kröp utanpå och jag hade sån jäkla lust och gå fram och sparka ner dem från soffan.... men inte! Jag teg och led och till slut gick de. Puh!

Jag blev irriterad över gubben som tog fel på glas och ljuslykta... och därmed fyllde ljuslyktan med mineralvatten.

Jag är ilsken på all jäkla majs, strössel och pärlsocker som ligger på golvet på jobbet hela tiden.

Jag är ilsken över att jag alltid måste vara så jäkla trevlig.

Jag är ilsken på att jag har ont överallt.

Jag är ilsken på att jag är kroniskt trött.

Jag är ilsken för att jag är ilsken.

Over and out/Mamselamsen, ilsken

13 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

ZEN mamsen ZEN

4:17 em  
Blogger Ilva tycker...

ZEN mamsen ZEN

4:19 em  
Blogger Ilva tycker...

det kan aldrig sagas nog ofta!

4:27 em  
Blogger MB tycker...

Men baby.....kicka folk i arslet lite oftare så blir du av med aggresionerna.....jag kan bli din torped ifall du vill....Ilvas zen har tvärtomeffekt på mig ;-))

4:29 em  
Blogger Dakota tycker...

Lite asskicking är aldrig fel.
du kan också kasta ägg på störningsmomenten :-)

4:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sådana dagar är helt NÖDVÄNDIGA! Man kan inte vara mild&god jämt ;)

5:07 em  
Blogger Humlan tycker...

släpp ut den! ilskan alltså, gör man inte det så blir det exposion så småningom...

5:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du verkar behöva en långweekend på ett härligt spa och bara få rå om dig själv och ta det lungt.
Hoppas morgondagen blir lite mindre ilsk.

5:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

-se så, se så..."Andas i Påse",Lugnt och Fint!

Red Devil...(kläder,kanske?) har en devis:
*Alla andra är Dumma i Huvudet*

Jag vet PRECIS hur Du känner!!!
(det VÄRSTA är, när man INTE KAN, be folk...dra åt helvete..)

5:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Zen eller Sen? :-)

Maleandro: Bara lugn... det kommer.. ja, du vet. .-)

Dakota: Fan, vad skönt det vore.

Torun: Jag hoppas det.

Humlan: Jag ringde till I-K och spydde etter. Det hjälpte.

Rumbaqueen: Jag behöver en långsemester.

5:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du behöver en kram. KRAM!!!

6:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Smultronpaj: Tack!

6:37 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Nänä... B-vitaminer, Berocca, Folsyra, Järn, Magnesium...

8:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka