.

Mamselamsen

måndag, oktober 30, 2006

*nynnar lite*

"Snart så kommer julen, snart är julen här...."

Och jag är förberedd till tänderna.

Nya kattsäkra jullyktor är införskaffade.
Julbilder001 liten
Julpapper står och trampar otåligt.
Julbilder003 liten
Lådor till snygga julklappar är samlade.
Julbilder004 liten
Ljusslingan.... ja, den har suttit uppe sen förra julen. Vi tog bort det röda rosetterna, men vi vägrade att ta ner den.
Julbilder005 liten
Skulle man inte bara kunna hoppa över november. Den gör ju ändå ingen människa glad.

Over and out/Mamselamsen, som vill få hem sina flickor nu!

18 Kommentarer:

Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Du har hållit igen i år, tror jag? ...som väntat på en reax från dig på en post för LÄÄÄNGE sen under rubriken "Får det lov att vara en semla?"

10:00 em  
Blogger Humlan tycker...

Tänk att jag hör dig nynna ända hit! ;D
Jag är också sugen på att julstöka ordentligt, tyvärr får jag inte plats med julen i denna överfulla lya och rensningen kommer att ta flera år, tror jag! :(

10:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Klimakteriehäxan: Läst, fnissat och kommenterat. Hälsningar från en Julgalning.

Humlan: Jag är också jättesugen.... men håller mig ett tag till. Och jag sjunger ungefär lika vackert som Karl-Bertil Jonsson gör jag också.

10:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Till helgen sätter jag upp julljusstakarna! Det är mörkt ute och jag vill ha julstämning hemma NU! :)

10:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Att du bara vågar. *avundsjuk*

10:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

*RYSER*

12:30 fm  
Blogger Lilith tycker...

Gah! Du är en sådan människa som tjuvstartar det hela. Fick ett sådant enormt julsug nu! Man ska ju kunna hålla sig till i december iaf. Din ljusslinga såg dock väldigt mysig ut. Måste nog skaffa mig en jag med.

1:14 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

November gor MIG glad...jag fyller ju ar da!! =(

3:09 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fia: Näää då. Du är lika sugen so jag.... i smyg!

Calua: OK.... den 17:e kan väl få finnas.

7:31 fm  
Blogger Unknown tycker...

Nu är ljusslingan uppe på altanen..(fast den är inte sååå julig) Men jag har ätit pepparkakor och drickit julmust i helgen..Det var så gott så :)
Men nu väntar jag till första advent...inte så jättelång tid kvar nu..

7:33 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Åh jag längtar jag med!!! Har redan köpt alla julklappar (måste alltså gå in på födelsedagspresenter 2007 nu...) och har svåra inre bataljer varje dag för att hålla mig från att slå in dem i julpapper. Då får jag ju inget mysigt alls i december. Finns det hjälp att få mot detta tror du, eller är det bara att go with the flow?

7:38 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vilding: Jag har en känsla av att vi julgalningar är värre än vanligt i år.

Muminmamman: Och jag som trodde att JAG var tidig. :-)

8:03 fm  
Blogger PGW tycker...

Kära nån! Men alltså tycker ni att det är kul med jul från nu till nyår alltså? Ni tröttnar inte framåt lucia eller så?

*lite lätt oförstående*

8:08 fm  
Blogger Unknown tycker...

Kan det vara så att handeln är extra tidig i år och att vi går på det?

PGW :
Julen ryker dagen efter nyårsafton..Då åker påskgrejerna upp *Skratt*

Nä skämt åsido..Man får hålla igen lite nu..Så att man inte står där på andra advent och spyr på glögg...

8:14 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja när jag kommit hem ser jag din blogg full med julbilder! Den berömda fudgen också.

9:14 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag längtar helt hysteriskt efter jul. Och idag när jag slog upp mina blå,så ser jag att det SNÖAR UTE! Gissa hur mycket DET trissar upp mina julkänslor...i mitten av November funderar jag på att små smått börja lyssna på julmusik. Eller,efter den 20/11 kanske...läängtar. Längtar efter glögg också! Gnnn...vi kan väl sätta November på snabbspol.

10:17 fm  
Blogger MB tycker...

Jag vill nog också behålla nov eftersom även lilla jag har födelsedag då......jag ligger också i startgroparna....o Florre hukar :-))

4:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

OK.... november kan få finnas... om den är kort!

anne-maj: Förmodligen! :-)

Mamdelene: Fast vi tvångsväntar va? :-)

Vilding: De ÄR extra tidiga i år.

5:46 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka