.

Mamselamsen

onsdag, september 27, 2006

Ett icke-förvånande men kontroversiellt inlägg.

Det som många redan har förstått, så handlade inlägget om den mobbade dottern lite nedanför, om Camilla!

Jag kan berätta... och har tillåtelse... att Camilla är (tro det eller ej) kristen!

Och under den tiden när hon hade det som allra jävligast i skolan, hade hon ett enormt stöd i....
Ni kommer inte att tro det... "Kristi brud".... Åsa Waldau, som då bodde i Emmaboda!

Hon gav Camilla livslust, framtidstro och lyckades få henne att förlåta och gå vidare i livet. Nu lyckades det inte helt, för Millan vill fortfarande ta gruvlig hämnd på en av killarna.

Så med detta vill jag säga... allt är inte svart eller vitt!

Over and out/Mamselamsen, fullkomligt och totalt okristen.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Också kristen och har full förståelse för hämndviljan.

Det kanske väl bli så att det för henne blir hämnd med för dem ett uppvaknande? Vi biter ifrån för lite, tycker jag. Dåliga sidor hos folk får gå okritiserade många gånger för att folk inte törs säga ifrån. Ofta vet personen i fråga inte ens om att det är dumt som de gör.

Skönt att hon hade stöd under den där fruktansvärda tiden.

11:51 em  
Blogger Unknown tycker...

Där ser man...
En sån tur att hon hade/har en stark familj och andra vänner som kunde hjälpa henne...Det är inte alla förunnat...

Jag är väldigt okristen men hade ändå en period jag var aktiv i kyrkan just pga en speciell person som hjälpte mej stå ut...
Hon är idag diakonissa och står fortfarande ut med mina totalt ateistiska åsikter
En underbar människa

7:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Alla bär vi väl LUSTEN till Hämnd...LITE DÅ OCH DÅ, men ofta är det så...att den man vill Hämnas på...inte ens fattar...(de är för DUMMA)
Vi lever i en kristen värld, men därför är vi INTE med självklarhet *Kristna* Det är ytterst FÅ, som kan leva upp till den filosofin.
Nu i valet till exempel,Kristdemokraterna, har ju visat en ganska *okristlig* sida av sina dogmer...tycker jag!
ANG. *Kristi Brud*, så visar det sig då...att INGEN Människa egentligen är alltigenom...Farlig! (?)
Ignorans, är också en sorts HÄMND!
Fysisk Hämnd, kommer det sällan något GOTT ur!

7:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp, stöd fick hon även där. Millan var aktivt kristen under en tid i tonåren... nu är det nog mest ett sätt att tänka.

Jag tror inte att hennes hämnd... om den nu kommer... kommer att bli fysisk.

8:01 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nä, måste inflika vad det innebär att vara kristen. Tro på Jesus. Inget annat. Sen kan hela världen ha en massa förväntningar på hur man bör uppföra sig. Men definitionen av att vara kristen är att tro på Jesus. Det ska ju inte vara svårt att tillhöra Gud. Något som bara de skickligaste ska göra, för tusan. Då skulle inte jag få vara kristen. Så visst är väl Millan kristen även om hon inte är aktiv i en kyrka.

11:30 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

marianne: När jag menade aktiv, så menade jag att inte gå till kyrkan och sjunga i kören.

6:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror inte det är hela bilden om Åsa Waldau i Emmaboda. Det stämmer inte riktigt att hon var bosatt där. För tio år sedan var hon där och missionerade utifrån Knutby. Sedan flyttade pingstpastorn i Emmaboda till Mönsterås, och då härjade teamet från Knutby där ett tag. Nästa pingstpastor i Emmaboda fick försöka reparera skadorna, och det gällde särskilt relationerna mellan pingstförsamlingen och skolan.

Åsa Waldau kan visst ge människor känslan av att bli sedd.

9:32 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka