.

Mamselamsen

fredag, juni 09, 2006

Många väntar barn här omkring.

Och jag har lovat mig själv att aldrig sprida blodiga, nästan dödliga förlossningshistorier omkring mig. Varför gör alla det? Precis som om man ska sätta världsrekord i vem som kan producera mest smärta, blod och sprickningar.

Men det finns vissa saker som jag minns från mina två förlossningar.

Jessica:
I det där munstycket, som man sätter över näsan och munnen för att få i sig lustgasen, står det "Malitte" inuti. Det glömmer jag aldrig! Samt att när Jessicas huvud var nästan ute, fick jag nog och bad att få gå ut och röka... vilket jag av någon konstig anledning inte fick.

Camilla:
Inget särskilt, mer än att det fanns en sjuksköterskeelev med under min förlossning... hennes första. Och det enda jag hade i huvudet var att inte skrämma slag på henne. Så jag tror jag tryckte ut Camilla med ett mycket brett leende på läpparna... om än något stelt

Sladdis dotter "Fotbollsänkan" förhörde sig ofta om hur en förlossning var... tja vad säger man? Man känner sig jäkligt skitnödig med ett gräsligt magknip... men det är inte värre än att man gör det igen. För jag har ju gjort det två gånger!

Over and out/Mamse-duplo

8 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Lite typiskt... Du vill inte skrämma sjuksköterskeeleven och håller masken! :-D

10:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, den stackarn hade ju inga egna barn.

11:05 em  
Blogger Me tycker...

Mamma är min klart största hjältinna.

4:47 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, vem annars? :-D

5:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Detta är mina upplevelse:

nr 1: Det kändes som han var 2 m lång när han väl knökade sig ut.

nr 2: Barnmorskan skrek: Håll igen!

nr 3: Satte sig på tvären direkt och fortsatte med det under flera år.

nr: Barnmorskan jublade för att det blev en med snopp!?

Skryt? Nä inte direkt men nu har jag fått en hel del barnbarn, KUL!

4:13 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nr 4: När barnmorskan jublade ...

4:13 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Och när min första var på väg ut, då ångrade jag att jag inte höll fast vid min hobby: att odla krukväxter...

7:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Jag låg och svor långa eder, över vad Stephan hade gjort med mig.

7:43 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka