.

Mamselamsen

onsdag, juni 07, 2006

Hurra! UPPDATERAD!

Vi har bakat och bakat... och nu är vi ifatt igen. Kylarna och frysarna är fulla med pajer, kladdkaka och chokladbollar igen.

Annars var det en tämligen lugn dag på jobbet... tack o lov.

De enda som hände var vårt lilla svensk-amerikanska par som hade tappat bort varandra. Denna tant... ja, jag säger tant var lite nervös, eftersom hennes man har början på Altzheimers. Jag hoppas hon hittade honom sen. Men detta underbara gamla par har gjort exakt det som Stephan och jag också vill göra, när vi blir arbetsbefriade.... de drog till USA i fjorton år och levde loppan. Detta har satt vissa spår... båda dessa 80-åringar bär baseballkepsar, bär märket för SWEA och är så där otroligt överväldigande Amerikanska i sitt sätt. Helsköna!!

Annars händer det inte så himla mycket... känns lite larvigt att blogga om jobb... jobb... jobb.

Over and out/Mamselamsen, som känner sig rätt trist just nu.

Uppdaterad.
Jag glömde ju berätta om vårt finfrämmande idag... ja, de kommer flera gånger i veckan. Nybros trillingar som älskar kex.
Trillingarna liten
Dagen till ära, fick de besök av en tvåmånaders tjej i vagnen. Denna lilla tjej höll på att bli alldeles sönderpussad. "Jag vill ha barnbarn... så jag slipper stå och drägla över alla bebisar som kommer"!

Over and out/Mamselamsen, var biologiska mormorsklocka tickar

5 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Och jag kan inte blogga idag av ren och skär blygsamhet. SÅ duktig har jag varit hemmavid...:)

6:55 em  
Blogger Gagga tycker...

Mamsan! Du kan ju skriva om jobbet som har dig själv som chef, till skillnad från de flesta av oss andra.
Och jag har bakat bullar o kokat saft idag, så nu är det väl dags för mig att börja jobba igen. Jo jag ska börja på måndag, tänkte jag.

7:02 em  
Blogger danne tycker...

Mamselimamsen... Om jag vore i närheten så skulle jag inte tvekla en halvminut att komma över och glufsa i ditt kök. Saknar nybakat. På svenskt vis liksom.

7:04 em  
Blogger danne tycker...

Ps. Maselimamsen... Glöm inte att ditt jobb är min fritid! tack! ;-)

7:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bara guld runt halsen, i öronen och på ETT finger!

7:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka