.

Mamselamsen

torsdag, juni 08, 2006

Ja, nu gäller det. UPPDATERAD!

Hur många föräldrar kommer att lyfta sin feta rövar ur soffan i morgonkväll?

Här i Nybro är det studentavslutning och jag vet att hela stan kommer att fyllas med fylla. Ungdomar som däckar på gågatan, under buskar eller i Badhusparken.

Nästan alla föräldrar är övertygade om att just deras barn inte dricker. Jag kan meddela Er, efter många år i röda "Fasan-på-stan-jackan" att det gör de!! Jag påstår att 95% av alla ungdomar en sån här kväll, är påverkade av något.

Så upp med Er... ställ upp för Era barn och minska risken för alkoholförgiftning, våldtäkt och överfall. (Det handlar inte om att vakta ungdomarna... bara se till att inget händer. Inte ens Camilla och Jessica, var Guds bästa barn... nu blev Ni förvånade va?)

Ta det som en trevlig kväll, med mycket frisk luft och tillfälle att träffa andra föräldrar och ungdomar. Det är faktiskt skitkul.

Over and out/Mamsemamman


Uppdaterad!
För rättvisans skull, måste jag ju berätta att Camilla också slängde på sig jackan och var med och vandrade på stan ibland... då hon inte hade lust att rumla runt. Snacka om att hennes kompisar först tyckte att hon var helknäpp... med de ändrade sig ganska snart när Millan fick ta hand om en alkoholförgiftad och i princip medvetslös tjej i väntan på ambulansen. Helt nerspydd men nöjd gick hon hem på natten med mig

16 Kommentarer:

Blogger LipglossHeaven tycker...

VA FAN!!! Jag hade ju rod jacka tillsammans med dig och blev nerspydd!

8:22 fm  
Anonymous Anonym tycker...

JAg har sagt det innan och säger det igen. Fler föräldrar skulle tänka som du mamsen då skulle saker se lite annorlunda ut.
Kram från Red som ALDRIG varit full och kräkts på en skolavslutningn ;-)

8:39 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

8:47 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Jojo...mycket trevligt kan man hitta bakom en kontainer vid folketshus!!! *ler*

8:53 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Glömde det... ska uppdatera!

Red: Jag ycker att det borde vara en normal föräldrahandling

8:53 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Calua: javisst ja... han du fick valla runt Folkets hur i ett par timmar, innan han vinglade hem. :-D

8:55 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja ikväll blir det livat på stan. Vi har traskat runt ett antal kvällar som "föräldrar på stan". En del fylla har vi sett. De flesta sköter sig rätt så bra men visst behövs det fler vuxna ute just såna här kvällar.

Gerd

9:01 fm  
Anonymous Anonym tycker...

min pojk är bara fem år. jag har dock utbildat mig inom civilförsvaret och hjälper till på stan och liknande med att ta hand om fulla tonåringar. Alla borde ta sitt samhälleliga ansvar och engagera sig mer i våra ungdomar.

P.S sedan behöver man ju inte gå med i civilförsvaret för att hjälpa till. om man inte vill:)Men det är alltid bra att repetera hjärt och lungräddning t ex...man vet aldrig när man får användning av det och det är svårt att komma ihåg i krissituationer hur man gör!

9:49 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Synd att du är upptagen, annars skulle jag nog behöva någon i röd jacka som håller koll på mina gäster imorgon! ;) Tack för tumm-hållningen föresten! :)

12:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Glöm inte föräldrar som själva bidrar till fyllan! Vet flera som hänger nappflaska med "rent" i runt halsen på studenten, så där finns att smutta på!

1:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

Visst är det så. Man är ju rädd om det bästa man har. Jag lovar härmed högtidligt att jag ska nattvandra när jag får egna barn, om inte annat för att retas lite med de små liven.

2:03 em  
Blogger Unknown tycker...

Min mamma nattvandrade...Och det mest pinsamaste ögonblicket i mitt liv var när morsan kom till discot och började skaka loss på dansgolvet...Jag gick i nian och jag ville bara sjunka genom golvet...Har aldrig riktigt förlåtit henne för det :)

Å andra sidan så är jag idag VÄLDIGT tacksam för att min mamma var ute och knatade på nätterna..man hade kunnat råka riktigt illa ut annars..

2:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

BRA mamselamsen, om dom lyfter sina rövar kan ju ungarna skylla på ,"min morsa är på stan" ,och "slippa " supa!

4:20 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Nä, vi sitter hemma och jäser medan sonen får klara sig själv ute på stan. Bra barn reder sig själva...:)

(Luuuuugn! bara lugn. Han är en av dom som arrangerar drogfri storfest för alla stans ungdomsgårdar...så jag räknar med att han sköter sig :)

6:09 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Nä, vi sitter hemma och jäser medan sonen får klara sig själv ute på stan. Bra barn reder sig själva...:)

(Luuuuugn! bara lugn. Han är en av dom som arrangerar drogfri storfest för alla stans ungdomsgårdar...så jag räknar med att han sköter sig :)

6:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag gick min första nattvandring igår, helt övertygad om att det lilla jag gör är bättre än ingenting! På flera håll ropade glada ungdomar mitt namn när de såg att det var jag. Sån't värmer VERKLIGEN! Man känner att man skapat goda relationer med dem under årens lopp när de var små (tilläggas kan säga att jag har två tonårstöser, 15 och 17 år).

10:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka