.

Mamselamsen

torsdag, juni 15, 2006

Du vet att du har katt när du har:

- lurviga soffor
- lurviga täcken
- lurviga svarta buxor
- döda flugor på golvet
- pulveriserade toarullar i hela lägenheten
- konstgjorda växter, som sitter fast med ståltråd i fönsterna
- en katt liggandes över ansiktet på morgonen
- en katt som smaskar på din macka, när du gick iväg för att hämta kaffet
- kattor som sitter och tittar upp i taket och du då vet att det är fara å färde
- katthår inuti mascaran

Du vet även att du har katt, när du möts av två underbara kärleksfulla varelser när du öppnar ytterdörren. Så det är bara att kasta sig ner på golvet och ta emot allt gos och "prat".
GranEbba liten
Elsa vig1 liten

Oh, vad jag älskar dessa galna kattor!

Over and out/Mamselamsen, back in "bissniss"

15 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

...och dom gör att tillvaron aldrig är förutsägbar!
Jag förstår dig! :-)

8:43 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Längtar efter att "bli med katt" när man läser om dina godingar (det första du skrev har man ju förträngt)!

8:50 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Så sant!!!!! Men intu i mascaran?+ Sminkar dom sig? Eller gör du det på dom?

9:56 fm  
Blogger Mette tycker...

Ja, jag håller helt med!

Den bilden på den undre svartvita (minns inte vad hon hette - Elsa?) den är så bra. Hon ser inte riktigt klok ut... hehe...

10:06 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag brukar säga at det enda stället det INTE finns katthår på är innuti glödlampor. Men man kan aldrig öppna dom för att kolla för då skulle det hamna katthår där. Jag har haft fiskar i mitt akvarium som simmat runt med katthår i munnen!!!

10:35 fm  
Blogger Monica med yffen tycker...

...och när man rör sig, flyger det liksom iväg ett hår här och där.

Håller med - de är fullkomligt härliga!

11:23 fm  
Blogger Yassa tycker...

Hos mig märks det för att det är små kattbett i alla oliver som råkat stå framme! Och bett i ALLA krukväxter som finns......

12:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

åh äntligen är du tillbaka!

gud så jag saknar att ha katt. en katta ska införskaffas i november, senast december!! kanske två till o med eftersom en katt ju behöver sällskap om man är borta på dagarna :)

12:56 em  
Blogger Ullton tycker...

Tack för en fantastisk blogg! hela du verklar ju härlig! Är det ute eller inne katter?

1:36 em  
Blogger qi tycker...

Precis som du skriver: Man VET när man har katt, det fyller ens liv med så mycket kärlek och tröst och glädje...

2:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Visst vet man, när man är kattägd! Härligt är det, trots katthåren.

2:38 em  
Blogger Jenny tycker...

Åh, jisses, det här får mig att längta efter katt igen!

3:12 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Visst är det svårt att hålla sig borta från datorn? Jag tänker ideligen att jag borde göra nåt vettigare - och så sitter jag här igen, innan jag vet ordet av! Kanske borde man skaffa katt, då verkar ju iaf städningen fylla ännu mer av ens tid...

5:35 em  
Blogger danne tycker...

Mamselimamsen: dom e för sköna dina katter!

6:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack alla för Era kommenarer... det är de som gör det värt att blogga. Sjukt va? :-)

7:01 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka