.

Mamselamsen

måndag, maj 15, 2006

Den lilla sömmerskan! UPPDATERAD!!!!

Att tyg till dynor ska vara så förbskat svårt att få till. Får jag inte skarva tyget... köpt för lite, så tar undertråden slut.. och när ny undertråd är fixad, tar övertråden helt slut, så nu sitter jag här och syr med en mycket klatshig och mycket avvikande färg.

Grädden på moset är två fullkomligt galna kattor, som tror att varenda rörelse är en förrymd råtta, som omedelbart ska fångas. Detta sker genom meterlånga panterhopp från tornrummet rakt upp bland mina knappnålar, saxar och måttband på köksbordet.

Håhåjaja... måtte jag nu få till alla kardborrebanden på rätt håll idag. Här ska tredubbel-checkas!

Over and out/Mamsan, med ett gigantiskt lugn och tålamod.


Uppdaterad. 11.45
Alla dynor, kuddar och gardiner är klara. "Praiiiiise the Looooord"!
Kolla... kolla!
DynorLiten
Dynor2 liten
Ett litet gott råd på vägen.

Ha aldrig en stickad ylletröja på Er när Ni ska sy fast den taggiga delen av kardborrebandet. Det sitter nämligen som en smäck på tröjan och när man sen sliter bort det, kvarstår det extra lurviga märken på tröjan... lite här och där!

20 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

I lördags var jag i Nybro två gånger. På Vickans/Mamsans noll gånger. Dumt va? Fast jag kommer sen. När ni öppnat. Promise.

11:07 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Förresten beundrar jag dig som alls ger dig på såna syprojekt. Skulle jag allri ha gjort...

11:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lena: Jaaaaa.... *lite gällt*
Fast nu är det klart.. uppdaterar snart. :-)

11:25 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

snyggt.. bra jobbat..
lite försmak av mamsens..
läckra färger..
*tittar på vägkartan igen*

11:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Grodan: När du kommer till Kalmar, svänger du höger.

12:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ville mest bara säg att det är dagens stora höjdpunkt att läsa din blogg. Och dina katter är fullkomligt bedårande!
Ett stort lycka till med nya restaurangen. Om jag någon gång har ägarna förbi ska jag titta in.

12:40 em  
Blogger Ilva tycker...

ha! VEM ar det som EGENTLIGEN sytt alltihopa? Slar vad om att det ar Stephan, den mannen har det inte latt!

12:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Himlar vad mysigt det verkar bli på Mamsans!

12:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kuddarna försvinner med mig! Sätt kejdan på dom.

1:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Självklart ligger jag bara på divanen och äter praliner... hela dagarna. :-D

Maria: Speciellt i alla fall.

Anne-maj: Dig placerar vi på uteserveringen... där finns inga kuddar.

1:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anonymous: Försår att du inte kräver så mycket av livet, när du anser att detta är dagens höjdpunkt. :-D

1:33 em  
Blogger Gagga tycker...

Oj vad det sys på bloggarna. Jag vill också sy, men kan inte sitta än. Svårt att ligga o sy på symaskin;)

1:45 em  
Blogger annasofiaelin tycker...

Jag har också två vilda katter och jag gav mig just på projektet: sy 8 st 2.80 gardiner, kan vi säga att jag fick muta dem en del när de dessutom tyckte tumstocken var en jättekul leksak! Hoppas bara de inte fortsätter när gardinerna hänger där de ska!

1:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gagga: Du och Millan får ta och rekreear Er så gott det går.

annasofia: Ebba tog sats och klättrade upp i våra gardiner... de funkade fyra gånger, sen kom hela gardinstången ner. :-) Så, lycka till!

2:33 em  
Blogger danne tycker...

Gomorron Mamselimamsen; Som vanligt händer det grymt mycket prrylar på din blogg, jag hinner itne med. Först: hoppas din dottar snart är på benen men inte på någon stege. hälsa henne så gott från Guate. Sedan: Kul o se att den svartvita katten verkar gilla att vara delaktig och bli fotograferad! ;-) sist: Hoppas det e sol i småland och att ni får en fin dag! hej hej. Kan dessutom berätta att jag försökte grilla igår och lagom till grllen tändes så kom skyfallet. Tajming!

3:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Danne: Det händer ännu mer.... fem rabarberpajer är klara.

3:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»

6:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

6:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

7:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

12:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka